This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000523%21RIV09-MD0-44994575/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000523%21RIV09-MD0-44994575
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measurements. S příchodem moderních nákladních vozidel používajících těžší zatížení nápravy a vyšší tlak v pneumatikách se stává dynamické měření napětí a deformací na rozhraní kolo/vozovka nezbytné nejenom pro účely vývoje nových pneumatik, ale také pro účely zkoumání faktorů, které mohou způsobovat zvýšené poškození vozovky. V tomto příspěvku jsou popsány výsledky laboratorních zkoušek prototypu snímače na měření napětí (SIM - Stress in Motion) zatěžovaného jednou třetinou běžného nápravového zatížení pomocí zařízení MMLS3. V průběhu testů se měnili parametry jako tlak v pneumatikách, rychlost přejezdu zatěžovacího kola, teplota okolí, pozice zatěžovacího kola apod. za účelem izolovat vlivy, které mají tyto změny na data zaznamenaná prostřednictvím senzoru SIM. Vždy se měnil pouze jeden parametr a ostatní zůstaly nastaveny stejně. Výsledky zkoušek prototypu ukázaly, že senzor MODULAS by se mohl stát velmi dobrým nástrojem pro účely měření SIM. With modern heavy vehicles using higher inflation pressures and higher axle loads the dynamic measurement of the tire-pavement contact force/stress is essential not only for tire development but also in road research for the investigation of factors which may lead to excessive damage of pavements. In this paper the results of laboratory tests with a prototype stress in motion (SIM) quartz sensor trafficked with a one-third scale load simulator (MMLS3) are presented. The tests were designed to vary parameters such as tire inflation pressure, speed, ambient temperature, lateral position, and angle to direction of travel in a controlled environment in order to isolate the influence of these parameters on the SIM sensor results. All other controllable variables remained constant while the target parameter was varied. Tire inflation pressures were calculated from these data. The laboratory tests show that the prototype sensor promises to be an effective investigative tool for SIM measurements.
dcterms:title
Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator Interpretace laboratorních zatěžovacích zkoušek prototypu snímače pro měření napětí za pohybu Modulas pomocí zatěžovacího zařízení MMLS3
skos:prefLabel
Interpretace laboratorních zatěžovacích zkoušek prototypu snímače pro měření napětí za pohybu Modulas pomocí zatěžovacího zařízení MMLS3 Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator Interpretation of accelerated laboratory testing of the prototype Modulas stress in motion sensor with the MMLS3 load simulator
skos:notation
RIV/44994575:_____/08:#0000523!RIV09-MD0-44994575
n3:aktivita
n6:P n6:Z
n3:aktivity
P(OE 197), Z(MD04499457501)
n3:cisloPeriodika
10
n3:dodaniDat
n10:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n11:9341951
n3:druhVysledku
n9:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
373020
n3:idVysledku
RIV/44994575:_____/08:#0000523
n3:jazykVysledku
n18:eng
n3:klicovaSlova
SIM; Stress in Motion; sensor MODULAS; pavement; tire
n3:klicoveSlovo
n5:Stress%20in%20Motion n5:pavement n5:tire n5:sensor%20MODULAS n5:SIM
n3:kodStatuVydavatele
US - Spojené státy americké
n3:kontrolniKodProRIV
[01FF3BA5F165]
n3:nazevZdroje
JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE
n3:obor
n8:JO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
6
n3:projekt
n17:OE%20197
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2008
n3:svazekPeriodika
134
n3:tvurceVysledku
Muff, Rico Poulikakos, Lily D. Partl, Manfred N. Calderara, Reto Morgan, Gerald C. J. Doupal, Emil
n3:wos
000259259000002
n3:zamer
n13:MD04499457501
s:issn
0733-947X
s:numberOfPages
9