This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13530%2F09%3A00005081%21RIV10-MSM-13530___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13530%2F09%3A00005081%21RIV10-MSM-13530___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Bosenská umělkyně Šejla Kamerić (narozena 1976 v Sarajevu) si je dobře vědoma potenciálu uměleckého díla vyjadřovat protikladné společenské pochody a bez prvoplánové projekce ho soustavně ve svých projektech využívá. Čerpá přitom z vlastních zkušeností, které výrazně ovlivnily přímý prožitek bojů v Bosně a Hercegovině (1992-1995), následný komplikovaný proces postupného (dodnes neukončeného) překonávání válečného traumatu i budování nové poválečné post-jugoslávské sociální identity. V širokém spektru protikladných civilizačních a kulturních mechanismů se Šejla Kamerić téměř umanutě zaměřuje na detaily signifikantních obrazů. Jejich améboidní rysy reprezentují události, které zanikají ve stále sílícím proudu informačních šumů, ale přesto mohou fungovat jako spouštěče a zároveň indikátory sociálních defektů. Autorka opakovaně využívá schopnost transformovat vyhrocené momenty každodenní reality do působivých a esteticky přitažlivých znamení. Silová pole těchto vizuálních symbolů vyplňují mezery ve vzpomí Bosenská umělkyně Šejla Kamerić (narozena 1976 v Sarajevu) si je dobře vědoma potenciálu uměleckého díla vyjadřovat protikladné společenské pochody a bez prvoplánové projekce ho soustavně ve svých projektech využívá. Čerpá přitom z vlastních zkušeností, které výrazně ovlivnily přímý prožitek bojů v Bosně a Hercegovině (1992-1995), následný komplikovaný proces postupného (dodnes neukončeného) překonávání válečného traumatu i budování nové poválečné post-jugoslávské sociální identity. V širokém spektru protikladných civilizačních a kulturních mechanismů se Šejla Kamerić téměř umanutě zaměřuje na detaily signifikantních obrazů. Jejich améboidní rysy reprezentují události, které zanikají ve stále sílícím proudu informačních šumů, ale přesto mohou fungovat jako spouštěče a zároveň indikátory sociálních defektů. Autorka opakovaně využívá schopnost transformovat vyhrocené momenty každodenní reality do působivých a esteticky přitažlivých znamení. Silová pole těchto vizuálních symbolů vyplňují mezery ve vzpomí The Bosnian artist Šejla Kamerić (born 1976 in Sarajevo) knows very well about the potential of a work of art to express contrary social processes, and in her projects, she uses it systematically without a primordial projection. In her work, she draws on her own experience, which was crucially influenced by being a direct wittness of fights in Bosnia and Herzegovina (1992-1995), followed by a complicated process of gradual (to this day unfinished) overcoming the war trauma and building a new postwar, post-Yugoslavian social identity. Within the wide range of contradictory civilization and cultural mechanisms, Šejla Kamerić almost obstinately focuses on details of significant pictures. Thein amoeboid features represent events dissolving in ever growing stream of information noise, but nevertheless, they can work as triggers and at the same time indicators of social defects. The author repeatedly utilizes her ability to transform acute moments of everyday reality into impressive and aesthetically attra
dcterms:title
Is it rain or is it a hurricane. Is it rain or is it a hurricane. Is it rain or is it a hurricane.
skos:prefLabel
Is it rain or is it a hurricane. Is it rain or is it a hurricane. Is it rain or is it a hurricane.
skos:notation
RIV/44555601:13530/09:00005081!RIV10-MSM-13530___
n3:aktivita
n4:R
n3:aktivity
R
n3:dodaniDat
n7:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n8:4132076
n3:druhVysledku
n9:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
320451
n3:idVysledku
RIV/44555601:13530/09:00005081
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
Visual art; transformation of society; post-Yugoslavian social identity; war trauma; fights in Bosnia and Herzegovina; photography; videoart.
n3:klicoveSlovo
n12:photography n12:post-Yugoslavian%20social%20identity n12:videoart. n12:war%20trauma n12:Visual%20art n12:transformation%20of%20society n12:fights%20in%20Bosnia%20and%20Herzegovina
n3:kontrolniKodProRIV
[C2A390086248]
n3:mistoVydani
Ústí nad Labem
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Projekty
n3:nazevZdroje
Is it rain or is it a hurricane I don´t know.
n3:obor
n11:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
80
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2009
n3:tvurceVysledku
Koleček, Michal
s:numberOfPages
9
n17:hasPublisher
Fakulta umění a designu UJEP
n14:isbn
978-80-7414-137-9
n19:organizacniJednotka
13530