This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886521%21RIV15-MSM-13430___/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886521%21RIV15-MSM-13430___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The traditional paradigm of modernity is decaying. It is evident even in pedagogy. A disillusionment is never a pleasing experience, but if- as a side-effect - it brings about a humbleness and willingness to ask again the fundamental questions about the essence of our educational endeavour, it is worth it. The pedagogical %22why%22 always precedes and determines the methodological %22how%22. Therefore it would be a mistake to ignore the %22why%22. Humanity intuitively defies meaninglessness, people need to know why they do what they do. Pedagogy is no exception. That is why it is good that the Journal Pedagogika provides room for educationalists-empiricists, who measure, count and do experiments as well as for educationalists-philosophers who reflect ideals, fundaments and strive for proper verbalizing of the meaning of educational endeavour. We need both. Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme. Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme a proč, pak není zbytečný. Pedagogické %22proč%22 vždy předchází a určuje následné metodické %22jak%22. Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, proč dělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme.
dcterms:title
Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
skos:prefLabel
Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá
skos:notation
RIV/44555601:13430/14:43886521!RIV15-MSM-13430___
n4:aktivita
n16:I
n4:aktivity
I
n4:cisloPeriodika
4
n4:dodaniDat
n6:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n9:7245858
n4:druhVysledku
n17:J
n4:duvernostUdaju
n7:S
n4:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
14453
n4:idVysledku
RIV/44555601:13430/14:43886521
n4:jazykVysledku
n13:cze
n4:klicovaSlova
philosophy, modernity; science; theoria; Empiria
n4:klicoveSlovo
n5:theoria n5:philosophy n5:Empiria n5:modernity n5:science
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[358C53DA60AB]
n4:nazevZdroje
Pedagogika
n4:obor
n8:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n4:svazekPeriodika
64
n4:tvurceVysledku
Hábl, Jan
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
3
n14:organizacniJednotka
13430