This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886261%21RIV15-MSM-13430___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886261%21RIV15-MSM-13430___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Published monograph proceeds from the authors' longtime work in criminal judiciary, especially from their penitentiary practice. To a certain extent it reflects, analyzes and offers thought on contemporary procedures in work with imprisoned individuals, primarily in diagnostics and therapeutic work (topical art-therapy work). The book is divided into seven chapters, bases of psychodynamic approach to art lessons being discussed in each. Furthermore, attention is paid to actual experiencing of psychic traumas in victims of criminal acts and in imprisoned persons. Third chapter is dedicated to contemporary art activities in settings of prison; the fourth chapter looks into diagnostic methods applicable not only in penitentiary practice. Last three chapters mostly deal with case studies from applied practice, consisting of ethopaedic and victimologic studies. In both fields of application there was a chance to compare our gained knowledge with findings acquired with help of common psychodiagnostic methods. This comparison showed that if principles of psychodynamically oriented art lesson, which lies in individual search for internal topic and its presentation, are applied, results of common psychodiagnostic methods are significantly enriched with findings unique and unparalleled for given personality. Artistic processing of inner topic and further verbal interpretation allow an individual to re-enact traumatic situation, this time in context of sublimated metaphor which leads to ventilation, weakening and restructuring of original traumatic experience which can be labeled suffering. With non-directive leading not only reduction of level of suffering in the victim but also level of acceptance of their share of guilt in the perpetrator can be seen. This should be considered one of goals of convicts' social rehabilitation during imprisonment sentence. Předkládaná monografie vychází z dlouholeté práce autorů v trestní justici, především pak z práce v peniterciární praxi. Do jisté míry reflektuje, analyzuje a nabízí zamyšlení nad současnými postupy v práci s prizonizovanými jedinci, především pak v rámci diagnostiky a terapeutické práci (tematické arteterapeutické práci). Kniha je rozdělena do sedmi kapitol, ve kterých diskutujeme východiska psychodynamického pojetí výtvarné výchovy, dále pak se věnujeme aktuálnímu prožívání psychických traumat především u obětí trestných činů a prizonizovaných osob. Třetí kapitulu jsme věnovali současným výtvarným aktivitám v prostředí věznic, ve čtvrté kapitole pracujeme s diagnostickými metodami uplatnitelnými nejen v peniterciární praxi. Poslední tři kapitoly jsou věnovány především případovým studiím z aplikační praxe, sestávající se z etopedických a viktimologických etud. V obou aplikačních oblastech jsme měli možnost porovnávat naše zjištění s poznatky získanými klasickými psychodiagnostickými metodami. Z této komparace vyplynulo, že při aplikaci principů psychodynamicky orientované výtvarné výchovy, která spočívá v individuálním hledání niterného tématu a jeho prezentaci, jsou výsledky klasických psychodiagnostických metod významně obohaceny o poznatky, které jsou jedinečné a neopakovatelné pro danou osobnost. Výtvarné zpracování niterného tématu a následná verbální interpretace umožňují jedinci znovuprožití traumatické situace, tentokrát v kontextu sublimované metafory, která vede k ventilaci, oslabení a restrukturalizaci původního traumatického zážitku, který můžeme označit jako utrpení. Při indirektivním vedení je možné sledovat nejen redukci míry utrpení u oběti, ale i míru přijímání určitého podílu vlastní viny u pachatele. Toto by mělo být jedním z cílů resocializace odsouzených v rámci výkonu trestu odnětí svobody. Předkládaná monografie vychází z dlouholeté práce autorů v trestní justici, především pak z práce v peniterciární praxi. Do jisté míry reflektuje, analyzuje a nabízí zamyšlení nad současnými postupy v práci s prizonizovanými jedinci, především pak v rámci diagnostiky a terapeutické práci (tematické arteterapeutické práci). Kniha je rozdělena do sedmi kapitol, ve kterých diskutujeme východiska psychodynamického pojetí výtvarné výchovy, dále pak se věnujeme aktuálnímu prožívání psychických traumat především u obětí trestných činů a prizonizovaných osob. Třetí kapitulu jsme věnovali současným výtvarným aktivitám v prostředí věznic, ve čtvrté kapitole pracujeme s diagnostickými metodami uplatnitelnými nejen v peniterciární praxi. Poslední tři kapitoly jsou věnovány především případovým studiím z aplikační praxe, sestávající se z etopedických a viktimologických etud. V obou aplikačních oblastech jsme měli možnost porovnávat naše zjištění s poznatky získanými klasickými psychodiagnostickými metodami. Z této komparace vyplynulo, že při aplikaci principů psychodynamicky orientované výtvarné výchovy, která spočívá v individuálním hledání niterného tématu a jeho prezentaci, jsou výsledky klasických psychodiagnostických metod významně obohaceny o poznatky, které jsou jedinečné a neopakovatelné pro danou osobnost. Výtvarné zpracování niterného tématu a následná verbální interpretace umožňují jedinci znovuprožití traumatické situace, tentokrát v kontextu sublimované metafory, která vede k ventilaci, oslabení a restrukturalizaci původního traumatického zážitku, který můžeme označit jako utrpení. Při indirektivním vedení je možné sledovat nejen redukci míry utrpení u oběti, ale i míru přijímání určitého podílu vlastní viny u pachatele. Toto by mělo být jedním z cílů resocializace odsouzených v rámci výkonu trestu odnětí svobody.
dcterms:title
Uvězněná témata Uvězněná témata Imprisoned topics
skos:prefLabel
Uvězněná témata Uvězněná témata Imprisoned topics
skos:notation
RIV/44555601:13430/14:43886261!RIV15-MSM-13430___
n3:aktivita
n8:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n15:9679510
n3:druhVysledku
n18:B
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
52695
n3:idVysledku
RIV/44555601:13430/14:43886261
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
criminal justice, art therapy, emotional disturbances, victimology, imprisonment
n3:klicoveSlovo
n5:art%20therapy n5:imprisonment n5:victimology n5:emotional%20disturbances n5:criminal%20justice
n3:kontrolniKodProRIV
[4B028BE76555]
n3:mistoVydani
Ústí nad Labem
n3:nazevEdiceCisloSvazku
monografie
n3:nazevZdroje
Uvězněná témata
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
110
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2014
n3:tvurceVysledku
Slavík, Michal Blažek, Petr
s:numberOfPages
110
n14:hasPublisher
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
n6:isbn
978-80-7414-747-0
n13:organizacniJednotka
13430