This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885374%21RIV14-MSM-13430___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885374%21RIV14-MSM-13430___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://paidagogos.net/
dcterms:description
Současná česká (ale nejen česká) pedagogika je nesmírně pokročilá. Ale i stagnující. Je rozvinutá i zavinutá. V rozmachu i v krizi. Progresivní i regresivní. Kráčí mílovými kroky kupředu, ale i dozadu. Cílem této studie je objasnit tuto ambivalenci. Problém současné pedagogiky a školství nespočívá až tolik v přehmatech, omylech či selhání profesionálních pedagogů, ale v proměně filosofického paradigmatu či tzv. metanarace, která zásadním způsobem předefinovala sociální normy, priority, hodnoty, struktury, vztahy atd. naší západní společnosti. Tyto změny se týkají i peadagogiky. Dílčím cílem je nastínit metanarativní rámec, ve kterém Jan Amos Komenský utvářel svůj pedagogický projekt formování humanity a srovnat jej s převládající metanarací současnosti. Contemporary Czech (but not only Czech) pedagogy is enormously developed and stagnating at the same time. She is advanced, but also decaying. Flowering, but also declining. She is in progress, but also in regress. How could it be? The goal of this essay is to explain this ambivalence. The problem which contemporary school and education experience is not a result of mistakes or failures of professional teachers and educators, but it is related to the change of philosophical paradigm or meta-narrative, which significantly affected social norms, priorities, values, structures, relations etc. of our western society. These changes affect the area of pedagogy as well. Partial goal of the work is to outline the meta-narrative framework in which Jan Amos Comenius developed his outstanding educational project of forging-place of humanity, and to compare it with the contemporary meta-narrative. Současná česká (ale nejen česká) pedagogika je nesmírně pokročilá. Ale i stagnující. Je rozvinutá i zavinutá. V rozmachu i v krizi. Progresivní i regresivní. Kráčí mílovými kroky kupředu, ale i dozadu. Cílem této studie je objasnit tuto ambivalenci. Problém současné pedagogiky a školství nespočívá až tolik v přehmatech, omylech či selhání profesionálních pedagogů, ale v proměně filosofického paradigmatu či tzv. metanarace, která zásadním způsobem předefinovala sociální normy, priority, hodnoty, struktury, vztahy atd. naší západní společnosti. Tyto změny se týkají i peadagogiky. Dílčím cílem je nastínit metanarativní rámec, ve kterém Jan Amos Komenský utvářel svůj pedagogický projekt formování humanity a srovnat jej s převládající metanarací současnosti.
dcterms:title
%22Aby člověk neupadal v nečlověka.%22 Aneb o Komenském a smyslu pedagogického počínání. %22Don't allow the human being to be overturned to non-human being%22 or About Comenius and the Sense of Educational Practice. %22Aby člověk neupadal v nečlověka.%22 Aneb o Komenském a smyslu pedagogického počínání.
skos:prefLabel
%22Don't allow the human being to be overturned to non-human being%22 or About Comenius and the Sense of Educational Practice. %22Aby člověk neupadal v nečlověka.%22 Aneb o Komenském a smyslu pedagogického počínání. %22Aby člověk neupadal v nečlověka.%22 Aneb o Komenském a smyslu pedagogického počínání.
skos:notation
RIV/44555601:13430/13:43885374!RIV14-MSM-13430___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A13430
n3:aktivita
n6:N
n3:aktivity
N
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n13:7245858
n3:druhVysledku
n10:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
59268
n3:idVysledku
RIV/44555601:13430/13:43885374
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
pedagogy, education, Comenius, metanrratives, didactic, human being, humanity
n3:klicoveSlovo
n4:metanrratives n4:pedagogy n4:human%20being n4:humanity n4:Comenius n4:education n4:didactic
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[139C6405F4C7]
n3:nazevZdroje
Paidagogos - časopis pro pedagogiku a s ní související vědy
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Hábl, Jan
s:issn
1213-3809
s:numberOfPages
18
n16:organizacniJednotka
13430