This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885183%21RIV14-MSM-13430___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885183%21RIV14-MSM-13430___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This monograph analyses the results of the three surveys carried out concurrently, though independently of one another, in 2012. Within these research activities the selected aspects of the management process and those of time management, along with the survey of leadership manifestations, were monitored in more than seven hundred teachers from primary and secondary education by means of a test sample. On the basis of teachers' reflections the research team was looking for relations of management activities (for instance those of inspection, assignment of tasks, and communication), management styles, including manifestations of the managers' powers, with their personal qualities and abilities, but also with the fact how they are perceived by their teacher- -colleagues and with the level of these relations at their school. The other part of the monograph is focused on overlaps of headmasters' managerial work that cover part of their ability to lead. They have brought statements concerning the level of efficient time management in the work of ordinary teachers (pedagogues). Apart from providing an average picture of the teacher's working day, the researcher's attention was also paid to causes of the perceived lack of time, incorporating the context of urgency and importance of the fulfilled tasks and the strongly experienced attitudes o %22I have to/I must%22 and %22I am able to/I can%22. Monografie analyzuje výsledky tří výzkumných šetření, která proběhla souběžně ale nezávisle na sobě v roce 2012. V rámci nich byly sledovány pomocí testovaného vzorku více než sedmi set učitelů primárního a sekundárního vzdělávání vybrané aspekty procesu řízení, hospodaření s časem a projevy lídrovství. Na základě učitelských reflexí byly hledány vztahové souvislosti řídících činností (např. kontroly, zadávání úkolů, komunikace), řídících stylů a projevů moci manažerů s jejich vlastnostmi a schopnostmi, ale také s vnímáním kolegů učitelů a s úrovní vztahů na škole. Další část byla zaměřena na přesahy řídící funkce ředitelů škol do jejich schopnosti vést. Relativně samostatnou částí byla šetření z oblasti time managementu, která přinesla výpovědi o úrovni efektivního hospodaření s časem v práci řadových pedagogů. Krom průměrného snímku pracovního dne učitele byla pozornost věnována příčinám vnímaného nedostatku času, včetně kontextu naléhavosti a důležitosti plněných úkolů a prožívané pozice %22musím%22 a %22mohu%22. Monografie analyzuje výsledky tří výzkumných šetření, která proběhla souběžně ale nezávisle na sobě v roce 2012. V rámci nich byly sledovány pomocí testovaného vzorku více než sedmi set učitelů primárního a sekundárního vzdělávání vybrané aspekty procesu řízení, hospodaření s časem a projevy lídrovství. Na základě učitelských reflexí byly hledány vztahové souvislosti řídících činností (např. kontroly, zadávání úkolů, komunikace), řídících stylů a projevů moci manažerů s jejich vlastnostmi a schopnostmi, ale také s vnímáním kolegů učitelů a s úrovní vztahů na škole. Další část byla zaměřena na přesahy řídící funkce ředitelů škol do jejich schopnosti vést. Relativně samostatnou částí byla šetření z oblasti time managementu, která přinesla výpovědi o úrovni efektivního hospodaření s časem v práci řadových pedagogů. Krom průměrného snímku pracovního dne učitele byla pozornost věnována příčinám vnímaného nedostatku času, včetně kontextu naléhavosti a důležitosti plněných úkolů a prožívané pozice %22musím%22 a %22mohu%22.
dcterms:title
Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II Teachers' Reflections on the Selected Issues of School Management II Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
skos:prefLabel
Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II Teachers' Reflections on the Selected Issues of School Management II Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
skos:notation
RIV/44555601:13430/13:43885183!RIV14-MSM-13430___
n9:predkladatel
n12:orjk%3A13430
n3:aktivita
n18:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n7:9363734 n7:9034684
n3:druhVysledku
n16:B
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
112369
n3:idVysledku
RIV/44555601:13430/13:43885183
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
Management; School; Issues; Selected; the; Reflections; Teachers'
n3:klicoveSlovo
n6:Selected n6:Reflections n6:School n6:Management n6:Issues n6:Teachers%27 n6:the
n3:kontrolniKodProRIV
[9C017BBBC532]
n3:mistoVydani
Ústí nad Labem
n3:nazevEdiceCisloSvazku
2
n3:nazevZdroje
Učitelské reflexe vybraných otázek školského managementu II
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
144
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Vomáčková, Helena Cihlář, David
s:numberOfPages
144
n15:hasPublisher
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Pedagogická fakulta
n10:isbn
978-80-7414-631-2
n13:organizacniJednotka
13430