This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00003338%21RIV07-MPS-13430___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00003338%21RIV07-MPS-13430___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The article describes qualitative research into the interpretation of the 'life' phenomenon in 12 selected pre-school children. These are children with special educational needs from the Special Nursery School for children with more defects. Their individual disorders and handicaps may affect their comprehension of the life phenomenon. The research techniques applied were as follows: an analysis of children?s drawings, a non-structured interview and selection of pictures specially prepared in advance. The results achieved are presented in general, showing also several exemplary case studies of specific pupils with the specification of their handicap. The article discusses possible affects of children?s handicaps on the process of their forming comprehension of the common life phenomenon. The article describes qualitative research into the interpretation of the 'life' phenomenon in 12 selected pre-school children. These are children with special educational needs from the Special Nursery School for children with more defects. Their individual disorders and handicaps may affect their comprehension of the life phenomenon. The research techniques applied were as follows: an analysis of children?s drawings, a non-structured interview and selection of pictures specially prepared in advance. The results achieved are presented in general, showing also several exemplary case studies of specific pupils with the specification of their handicap. The article discusses possible affects of children?s handicaps on the process of their forming comprehension of the common life phenomenon. V článku je popisován kvalitativní výzkum pojetí fenoménu 'život' u 12 vybraných dětí předškolního věku. Jedná se o děti se speciálními vzdělávacími potřebami ze Speciální mateřské školy pro děti s více vadami. Jejich chápání fenoménu života tak může bát ovlivněno jejich individuálními poruchami a handicapy. Jako výzkumné techniky byly použity analýza dětské kresby, nestrukturovaný rozhovor a výběr předem speciálně připravených obrázků. Získané výsledky jsou prezentovány jednak obecně a jednak jako několik ukázkových případových studií konkrétních žáků se specifikací jejich postižení. Diskutovány jsou možné vlivy postižení dětí na utváření jejich pojetí fenoménů z oblasti běžného života.
dcterms:title
Concept of phenomenon 'life' for pre-school children Pojetí života u předškolních dětí Concept of phenomenon 'life' for pre-school children
skos:prefLabel
Pojetí života u předškolních dětí Concept of phenomenon 'life' for pre-school children Concept of phenomenon 'life' for pre-school children
skos:notation
RIV/44555601:13430/06:00003338!RIV07-MPS-13430___
n3:strany
183-192
n3:aktivita
n17:P
n3:aktivity
P(1J037/05-DP2)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n10:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n11:3791610 n11:2424371 n11:6703917
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
469546
n3:idVysledku
RIV/44555601:13430/06:00003338
n3:jazykVysledku
n15:eng
n3:klicovaSlova
life; pre-school children; children with special educational needs; qualitative research; integration of handicapped children
n3:klicoveSlovo
n12:children%20with%20special%20educational%20needs n12:integration%20of%20handicapped%20children n12:life n12:pre-school%20children n12:qualitative%20research
n3:kodStatuVydavatele
PL - Polská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[A294BE1AF53B]
n3:nazevZdroje
The New Educational Review
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n6:1J037%2F05-DP2
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2006
n3:svazekPeriodika
8
n3:tvurceVysledku
Škoda, Jiří Doulík, Pavel Hajer-Müllerová, Lenka
s:issn
1732-6729
s:numberOfPages
10
n14:organizacniJednotka
13430