This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F44555601%3A13420%2F10%3A00006150%21RIV11-GA0-13420___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F44555601%3A13420%2F10%3A00006150%21RIV11-GA0-13420___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Tento příspěvek se zabývá problematikou obrábění se zaměřením na broušení strojních součástí a dílů automobilového průmyslu. Toto odvětví strojírenského průmyslu je v evropském měřítku průmyslového spektra na předních místech ekonomických ukazatelů nejen z pohledu zaměstnanosti, ale také z pohledu nároků na kvalitu, životnost a cenu produktů, které vyrábí. Důvody zařazení technologie broušení do výrobního procesu jsou spojené s vyššími nároky na jakost obrobeného povrchu, zejména pak na geometrickou přesnost, tolerance a profil povrchu. Další okolností je skutečnost, že automobilové součásti jsou vzhledem ke svým vybraným mechanickým vlastnostem často podrobeny tepelnému zpracování, což sice zvyšuje určené mechanické vlastnosti, ale zároveň snižuje obrobitelnost těchto materiálů. Toto jsou hlavní důvody, proč je technologie broušení tak významná pro obrábění strojních součástí automobilového průmyslu. Tento příspěvek se zabývá problematikou obrábění se zaměřením na broušení strojních součástí a dílů automobilového průmyslu. Toto odvětví strojírenského průmyslu je v evropském měřítku průmyslového spektra na předních místech ekonomických ukazatelů nejen z pohledu zaměstnanosti, ale také z pohledu nároků na kvalitu, životnost a cenu produktů, které vyrábí. Důvody zařazení technologie broušení do výrobního procesu jsou spojené s vyššími nároky na jakost obrobeného povrchu, zejména pak na geometrickou přesnost, tolerance a profil povrchu. Další okolností je skutečnost, že automobilové součásti jsou vzhledem ke svým vybraným mechanickým vlastnostem často podrobeny tepelnému zpracování, což sice zvyšuje určené mechanické vlastnosti, ale zároveň snižuje obrobitelnost těchto materiálů. Toto jsou hlavní důvody, proč je technologie broušení tak významná pro obrábění strojních součástí automobilového průmyslu. This paper deals with the problems about machine of automotive parts. In this area of engineering the great place emphasis is on the safety of these machines users. The machinability of different materials used in automotive industry (e.g. steel, irons, aluminium alloys, brass and others) depends on the chemical compositions and processes (e.g. heat treatment, chemical heat treatment and others). These processes lead to the reduction of the workpiece machinability and to use of new methods and cutting tools for machine of these workpieces. Grinding is finishing method of machining for worse machined materials. This paper describes possibilities of hardened steels grinding in dependence on surface quality. The use of different materials of abrasive grains with different size and hardness give to us much informations joined with the cutting conditions used in grinding process. The important part of this process is his monitoring especially monitoring of the cutting force (normal, tangential force) and
dcterms:title
Vybrané parametry jakosti broušeného povrchu u materiálů strojních součástí a dílů automobilového průmyslu. Choice quality parameters of ground surface in material of automotive machine parts Vybrané parametry jakosti broušeného povrchu u materiálů strojních součástí a dílů automobilového průmyslu.
skos:prefLabel
Vybrané parametry jakosti broušeného povrchu u materiálů strojních součástí a dílů automobilového průmyslu. Vybrané parametry jakosti broušeného povrchu u materiálů strojních součástí a dílů automobilového průmyslu. Choice quality parameters of ground surface in material of automotive machine parts
skos:notation
RIV/44555601:13420/10:00006150!RIV11-GA0-13420___
n3:aktivita
n15:S n15:P
n3:aktivity
P(GA101/09/0504), S
n3:cisloPeriodika
4
n3:dodaniDat
n9:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n5:3243761 n5:8758859
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
296899
n3:idVysledku
RIV/44555601:13420/10:00006150
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
Cutting conditions; grinding; residual stresses; surface quality
n3:klicoveSlovo
n4:grinding n4:residual%20stresses n4:surface%20quality n4:Cutting%20conditions
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[518E8A8BEA8F]
n3:nazevZdroje
Strojírenská technologie
n3:obor
n16:JR
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n18:GA101%2F09%2F0504
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2010
n3:tvurceVysledku
Holešovský, František Novák, Martin
s:issn
1211-4162
s:numberOfPages
7
n10:organizacniJednotka
13420