This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F26479800%3A_____%2F12%3A%230000012%21RIV12-MSM-26479800/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F26479800%3A_____%2F12%3A%230000012%21RIV12-MSM-26479800
rdf:type
skos:Concept n8:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.vsmie.cz
dcterms:description
The economic concept of the career of a person can identify four distinct periods: the preparatory economically active life (EAL), intensive EAL, saturated EAL, and interest EAL. Saturated EAL already means recommended “restraint” in the accumulation of material goods and the consequent emergence of “second career” prepared well in advance. Interest EAL extends the existing understanding of the leisure activities of older people as an entertainment or the activity limiting boredom, of which primarily third person must look after. The innovation extending EAL may also be divided according to the above mentioned periods. The first and essential innovation in this context is a fundamental change in the approach to the life path of a man, the executor of which may only be a state school system. Social Studies revealing potential regional powers show that the conditions for the implementation of innovations have their regional particularities and that local government authorities play an important role here. V ekonomickém pojetí životní dráhy člověka je možno vymezit čtyři odlišná období: přípravný ekonomicky aktivní život (EAŽ), intenzívní EAŽ, saturovaný EAŽ a zájmový EAŽ. Saturovaný EAŽ již znamená doporučení „uměřenosti“ v hromadění hmotných statků a z toho plynoucí nástup „druhé kariéry“, dostatečně včas připravované. Zájmový EAŽ rozšiřuje dosavadní chápání zájmové činnosti starších občanů jenom jako zábavy nebo činnosti omezující nudu,o něž se musí starat především někdo třetí. Inovace prodlužující EAŽ se mohou členit také podle výše zmíněných období. První a základní inovací v této souvislosti je zásadní změna přístupu k životní dráze člověka, jejímž realizátorem celkově může být jen státní školská soustava. Rozhodující význam ovšem má vlastní přístup člověka ke svému aktivnímu životu. Výzkumy sociálního potenciálu regiónů vypovídajío tom, že podmínky realizace inovací mají svoje regionální specifika a významnou úlohu zde sehrává místní správa a samospráva. V ekonomickém pojetí životní dráhy člověka je možno vymezit čtyři odlišná období: přípravný ekonomicky aktivní život (EAŽ), intenzívní EAŽ, saturovaný EAŽ a zájmový EAŽ. Saturovaný EAŽ již znamená doporučení „uměřenosti“ v hromadění hmotných statků a z toho plynoucí nástup „druhé kariéry“, dostatečně včas připravované. Zájmový EAŽ rozšiřuje dosavadní chápání zájmové činnosti starších občanů jenom jako zábavy nebo činnosti omezující nudu,o něž se musí starat především někdo třetí. Inovace prodlužující EAŽ se mohou členit také podle výše zmíněných období. První a základní inovací v této souvislosti je zásadní změna přístupu k životní dráze člověka, jejímž realizátorem celkově může být jen státní školská soustava. Rozhodující význam ovšem má vlastní přístup člověka ke svému aktivnímu životu. Výzkumy sociálního potenciálu regiónů vypovídajío tom, že podmínky realizace inovací mají svoje regionální specifika a významnou úlohu zde sehrává místní správa a samospráva.
dcterms:title
Innovations Extending Economically Active Life Inovace prodlužující ekonomicky aktivní život Inovace prodlužující ekonomicky aktivní život
skos:prefLabel
Inovace prodlužující ekonomicky aktivní život Innovations Extending Economically Active Life Inovace prodlužující ekonomicky aktivní život
skos:notation
RIV/26479800:_____/12:#0000012!RIV12-MSM-26479800
n8:predkladatel
n16:ico%3A26479800
n3:aktivita
n20:N
n3:aktivity
N
n3:dodaniDat
n19:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n21:7193440
n3:druhVysledku
n17:D
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
141953
n3:idVysledku
RIV/26479800:_____/12:#0000012
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
Economically active life, innovation, human life career, social potential of regions
n3:klicoveSlovo
n18:social%20potential%20of%20regions n18:human%20life%20career n18:Economically%20active%20life n18:innovation
n3:kontrolniKodProRIV
[ADBF23400596]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Úloha inovací v prodlužování ekonomicky aktivního života
n3:obor
n4:IN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n19:2012
n3:tvurceVysledku
Hlavatý, Karel Beck, Jiří
n3:typAkce
n13:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-01-01+01:00
s:numberOfPages
13
n9:hasPublisher
Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky
n7:isbn
978-80-86847-57-3