This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F25797000%3A_____%2F04%3A%230000068%21RIV07-MSM-25797000/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F25797000%3A_____%2F04%3A%230000068%21RIV07-MSM-25797000
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, like road-friendly leaf springs and suspensions including those for high capacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatigue measurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown. Některé specifické vlastnosti kompozitů se skelnými vlákny jako nízká hustota, vysoká pevnost, dostatečné nebo dokonce vynikající únavové vlastnosti a nízký modul pružnosti jsou nejdůležitějšími charakteristikami umožňujícími jejich užití pro speciální vysoce namáhané strojírenské komponenty jako listových pružnic a závěsů přátelských vůči vozovce včetně návěsů a nákladních železničních vagónů. V článku je diskutovány nutnost přijmout nové konstrukční a vývojové přístupy odlišné od běžných přístupů pro konstrukce na bázi ocelí. Na základě rozsáhlých laboratorních statických, dynamických a únavových měření provedených v návaznosti na výpočty MKP jsou ukázány výhody i možné problémy vyplývající z aplikace nových materiálů. Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, like road-friendly leaf springs and suspensions including those for high capacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatigue measurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown.
dcterms:title
Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles Možnosti užití pružnic z kompozitů zpevněných dlouhými skelnými vlákny v podvozcích silničních a železničních nákladních vozů
skos:prefLabel
Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles Možnosti užití pružnic z kompozitů zpevněných dlouhými skelnými vlákny v podvozcích silničních a železničních nákladních vozů
skos:notation
RIV/25797000:_____/04:#0000068!RIV07-MSM-25797000
n3:strany
425-434
n3:aktivita
n7:P
n3:aktivity
P(OE44/2)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n16:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n15:7796455
n3:druhVysledku
n10:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
580590
n3:idVysledku
RIV/25797000:_____/04:#0000068
n3:jazykVysledku
n17:eng
n3:klicovaSlova
Road Friendly Suspensions; Glass Reinforced Composites; Damping
n3:klicoveSlovo
n4:Damping n4:Road%20Friendly%20Suspensions n4:Glass%20Reinforced%20Composites
n3:kodStatuVydavatele
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
n3:kontrolniKodProRIV
[AC6F08EF6BEE]
n3:nazevZdroje
Damage and Fracture Mechanics
n3:obor
n12:JI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n13:OE44%2F2
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2004
n3:svazekPeriodika
VII
n3:tvurceVysledku
Černý, Ivo
s:issn
1462-6055
s:numberOfPages
10