This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F25647318%3A_____%2F11%3A%230000002%21RIV12-TA0-25647318/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F25647318%3A_____%2F11%3A%230000002%21RIV12-TA0-25647318
rdf:type
skos:Concept n5:Vysledek
dcterms:description
V ČR byla provedena projektová příprava výstavby vysokorychlostního železničního tunelu Praha - Beroun. Většina ražeb byla předpokládána s využitím plnoprofilových tunelovacích strojů (TBM). V rámci provedené rizikové analýzy byla možnost vysokého hydrostatického tlaku vyhodnocena jako jedno z významných rizik, které je třeba vyhodnotit podrobněji. V projektu bylo předpokládáno využití vodonepropustného segmentového ostění z prefabrikovaného betonu s těsnícími pásky, které by mělo být zatíženo plným hydrostatickým tlakem. Vliv různých hodnot hydrostatického tlaku na potřebnou mocnost a vyztužení ostění byl vyhodnocen, ostění bylo posouzeno pro různé polohy HPV nad osou tunelu (až 170 m nad osou tunelu). V rámci projektu byla vypracována studie dosavadních zkušeností mechanizované ražby pod vysokým hydrostatickým tlakem, dosavadní zkušenosti jsou prezentovány v tomto článku. V ČR byla provedena projektová příprava výstavby vysokorychlostního železničního tunelu Praha - Beroun. Většina ražeb byla předpokládána s využitím plnoprofilových tunelovacích strojů (TBM). V rámci provedené rizikové analýzy byla možnost vysokého hydrostatického tlaku vyhodnocena jako jedno z významných rizik, které je třeba vyhodnotit podrobněji. V projektu bylo předpokládáno využití vodonepropustného segmentového ostění z prefabrikovaného betonu s těsnícími pásky, které by mělo být zatíženo plným hydrostatickým tlakem. Vliv různých hodnot hydrostatického tlaku na potřebnou mocnost a vyztužení ostění byl vyhodnocen, ostění bylo posouzeno pro různé polohy HPV nad osou tunelu (až 170 m nad osou tunelu). V rámci projektu byla vypracována studie dosavadních zkušeností mechanizované ražby pod vysokým hydrostatickým tlakem, dosavadní zkušenosti jsou prezentovány v tomto článku. The initial design of the long high-speed railway tunnel Prague - Beroun was realised in the Czech Republic. Majority of tunnel was expected to be excavated by tunnel boring machines (TBMs). Risk analysis evaluating tunnel excavation and operations submitted design concept was also realised, possible high hydrostatic pressure was identified as one of major risks, which has to be evaluated. The design assumed impermeable segmental tunnel lining with full hydrostatic pressure. Exact position of underground water table was not clear, in the worst case the water table can be close to surface with the full hydrostatic pressure acting on the tunnel lining (ie. water table up to 170 m above the tunnel axis). Impact of various values hydrostatic pressure on required tunnel lining was investigated. The detailed study of mechanized tunnels realised under a high hydrostatic pressure has been generated, overview of the study is presented in this paper.
dcterms:title
Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu Evaluation of a high hydrostatic pressure impact on the segmental tunnel lining
skos:prefLabel
Evaluation of a high hydrostatic pressure impact on the segmental tunnel lining Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu
skos:notation
RIV/25647318:_____/11:#0000002!RIV12-TA0-25647318
n5:predkladatel
n6:ico%3A25647318
n3:aktivita
n21:P
n3:aktivity
P(GAP104/10/2023), P(TA01011816)
n3:dodaniDat
n12:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n15:9196137 n15:7715730 n15:6182771 n15:6866603
n3:druhVysledku
n10:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
221718
n3:idVysledku
RIV/25647318:_____/11:#0000002
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
hydrostatic pressure, segmental lining, TBM
n3:klicoveSlovo
n7:TBM n7:hydrostatic%20pressure n7:segmental%20lining
n3:kontrolniKodProRIV
[5D0FC81A5332]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava
n3:mistoVydani
Bratislava
n3:nazevZdroje
Geotechnické problémy liniových stavieb
n3:obor
n20:JM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n13:TA01011816 n13:GAP104%2F10%2F2023
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2011
n3:tvurceVysledku
Svoboda, Petr Nosek, Jakub Hilar, Matouš Srb, Martin
n3:typAkce
n19:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-01-01+01:00
s:numberOfPages
1
n11:hasPublisher
Slovenská technická univerzita v Bratislave
n18:isbn
978-80-227-3504-9