This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F25619161%3A_____%2F12%3A%230000061%21RIV13-MMR-25619161/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F25619161%3A_____%2F12%3A%230000061%21RIV13-MMR-25619161
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Rozvoj cestovního ruchu v regionech zajišťuje partnerství a spolupráce mezi veřejnoprávními a soukromými subjekty. Organizace destinačního managementu jsou nositelem transferu know-how v oblasti cestovního ruchu, iniciují rozvojové projekty a aktivizují podnikatele. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, management na úrovni destinace (organizace destinačního managementu) a koordinace napojení na sousední, resp. další destinace cestovního ruchu s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu. Opomenuta není ani problematika současného stavu řízení cestovního ruchu v krajích, v turistických regionech i na celostátní úrovni v České republice. Význam destinačního managementu dokládá návrh věcného záměru zákona o podpoře a rozvoji cestovního ruchu, který zpracovalo Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. V České republice je oficiálně ustaveno 17 turistických regionů, přičemž některé z nich zasahují na území několika oficiálních administrativních jednotek NUTS 3. Tudíž řízení turistických regionů je v některých případech velmi obtížné na rozdíl od těch, které jsou součástí pouze jednoho z nich. Komplikovanost řízení destinací, turistických regionů, podtrhuje fakt, že nejúčinnější nástroj řízení, financování, je z velmi významné části řízen a zprostředkováván z úrovně NUTS 2, regionů soudržnosti, kterých je v ČR 8. V takto ztížených podmínkách vzniklo zcela spontánně v České republice několik modelů systémů řízení destinace cestovního ruchu. Rozvoj cestovního ruchu v regionech zajišťuje partnerství a spolupráce mezi veřejnoprávními a soukromými subjekty. Organizace destinačního managementu jsou nositelem transferu know-how v oblasti cestovního ruchu, iniciují rozvojové projekty a aktivizují podnikatele. Z manažerského pohledu mají pro rozvoj cestovního ruchu v destinaci zásadní význam vlastní schopnosti destinace rozvíjet a přizpůsobovat své zdroje, management na úrovni destinace (organizace destinačního managementu) a koordinace napojení na sousední, resp. další destinace cestovního ruchu s akcentem na výměnu zkušeností a na vytváření společných produktů cestovního ruchu. Opomenuta není ani problematika současného stavu řízení cestovního ruchu v krajích, v turistických regionech i na celostátní úrovni v České republice. Význam destinačního managementu dokládá návrh věcného záměru zákona o podpoře a rozvoji cestovního ruchu, který zpracovalo Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky. V České republice je oficiálně ustaveno 17 turistických regionů, přičemž některé z nich zasahují na území několika oficiálních administrativních jednotek NUTS 3. Tudíž řízení turistických regionů je v některých případech velmi obtížné na rozdíl od těch, které jsou součástí pouze jednoho z nich. Komplikovanost řízení destinací, turistických regionů, podtrhuje fakt, že nejúčinnější nástroj řízení, financování, je z velmi významné části řízen a zprostředkováván z úrovně NUTS 2, regionů soudržnosti, kterých je v ČR 8. V takto ztížených podmínkách vzniklo zcela spontánně v České republice několik modelů systémů řízení destinace cestovního ruchu. The development of tourism in regions is ensured through partnership and cooperation between public and private entities. Destination management organizations are carriers of know-how in the field of tourism, initiate development projects, and encourage entrepreneurs to act. From a management perspective, the development of a tourism destination depends significantly on the destination’s ability to develop and adapt its resources, management at the destination level (destination management organizations), and coordination of links to neighboring areas or other tourism destinations with an emphasis on exchange of experience and the creation of joint tourism products. One can also not ignore the issue of the current state of tourism management in regions, in tourist regions, and at the national level in the Czech Republic. The proposal for the law on the promotion and development of tourism, prepared by the Ministry for Regional Development of the Czech Republic, illustrates the importance of destination management. Officially, there are 17 tourism regions in the Czech Republic, some of which overlap with the territories of several NUTS 3 administrative units. This fact makes the management of the mentioned regions very difficult in comparison with those which are defined as only one individual unit. The complexity of destination management (of tourism regions) is underscored by the fact that the most effective management tool, financing, is mostly directed and mediated from the NUTS 2 level (cohesion regions), which number 8. Nevertheless, despite such difficult conditions a few model systems of tourism management have come into being quite spontaneously in the Czech Republic.
dcterms:title
Destination Management in the Administrative Regions and Tourism Regions in the Czech Republic Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
skos:prefLabel
Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky Destination Management in the Administrative Regions and Tourism Regions in the Czech Republic Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
skos:notation
RIV/25619161:_____/12:#0000061!RIV13-MMR-25619161
n17:predkladatel
n18:ico%3A25619161
n3:aktivita
n16:P
n3:aktivity
P(WD-37-07-2)
n3:dodaniDat
n10:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n8:3721531 n8:6267289 n8:1137867
n3:druhVysledku
n12:B
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
157074
n3:idVysledku
RIV/25619161:_____/12:#0000061
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
tourism, Czech Republic, destination management organization, partnership, region
n3:klicoveSlovo
n11:tourism n11:destination%20management%20organization n11:Czech%20Republic n11:region n11:partnership
n3:kontrolniKodProRIV
[11A8CB08743B]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky
n3:obor
n4:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetStranKnihy
125
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n15:WD-37-07-2
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2012
n3:tvurceVysledku
Vrchotová, Martina Plzáková, Lucie Studnička, Petr
s:numberOfPages
125
n19:hasPublisher
Nakladatelství CzechTourism
n14:isbn
978-80-87560-01-3