This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00237752%3A_____%2F14%3A%230000219%21RIV15-MSM-00237752/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00237752%3A_____%2F14%3A%230000219%21RIV15-MSM-00237752
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
Given currently growing numbers of undergraduates and widely increasing efforts to “assess” higher education by means of quantifying standards and grades, the question of quality of higher education is becoming a hot issue. The efforts to determine the quality of educational processes often generate a variety of constructed formulas and models that present miscellaneous ideas of university “ladders”. In this way the issue of quality of education is becoming a marketing issue and a criterion for higher education funding based on quantifiable economic aspects. The aim of the present volume is to point out that an important dimension of higher education is being neglected: the fact that the time students spend as undergraduates is an important and formative period in their lives. This is to say that higher education is, inevitably, a process of upbringing and cultivation. The extent to which universities educate and cultivate constitutes an inseparable attribute in their quality.The book is dealing of activity of universities as a institution for teaching and learning. Creation of the personality of every students is the atribut of the studying on university. The content of the personality creation is the interiorization of values in the first place. The type of values which universities offers to their students is the main question of this process. The dessirable values are the good base. In this book are dessirable values conneceted with the teaching of freedom. We born with the dispositions to freedom, but without the teaching of ways to the freedom we cannot this dispositions use. How the universities achieved the success in this proceses, it s the atribut of the quality of them. But for this dimension of the quality of the universities studying we forgotten. In the universal stage of the developement of univesities and in the postmodern stage of the societies is this problem more and more importante. Problém kvality vysokoškolského vzdělávání se stává aktuálnějším zvláště v souvislosti s nárůstem počtů vysokoškolských studentů a s obecně rostoucími snahami „zařadit“ vysokoškolské vzdělávání do kvantifikovaných kritérií a hodnocení. Často se tak z úsilí o charakteristiku kvality vysokoškolského vzdělávání rodí nejrůznějšími způsoby konstruované vzorce a modely, které prezentují nejrůznější podoby „žebříčků“ vysokých škol. Z problému kvality vysokoškolského vzdělávání se tak vlastně stává marketingová nálepka a ekonomicky kvantifikovatelné kritérium pro financování vysokých škol. Tato publikace se pokouší upozornit na fakt, že studium na vysoké škole představuje významné období v utváření osobnosti každého studenta. Tudíž, že vysokoškolské vzdělávání je také výchovným procesem. Součástí studia na vysoké škole je utváření osobnosti každého studenta. Utváření osobnosti je spojeno především s porcesem interiorizace hodnot. Jde o to, jaké hodnoty vysoké školy a vzdělávání na nich studentům nabízí. Mělo by jít o hodnoty žádoucí. Publikace nabízí hodnoty spojené s učením se svobodě jako základu dobrého působení vysokých škol na rozvoj osobnosti jejich studentů. Rodíme se s dispozící ke svobodě, bez učení se svobodě tyto dispozice ale neumíme uplatňovat. Do jaké míry se vysokým školám daří, aby se jejich studenti během studia současně učili svobodě, je atributem míry kvality těchto škol a studia na nich. Tuto dimenzi kvality vysokoškolského vzdělávání dosud téměř vůbec nebereme v úvahu. Problém kvality vysokoškolského vzdělávání se stává aktuálnějším zvláště v souvislosti s nárůstem počtů vysokoškolských studentů a s obecně rostoucími snahami „zařadit“ vysokoškolské vzdělávání do kvantifikovaných kritérií a hodnocení. Často se tak z úsilí o charakteristiku kvality vysokoškolského vzdělávání rodí nejrůznějšími způsoby konstruované vzorce a modely, které prezentují nejrůznější podoby „žebříčků“ vysokých škol. Z problému kvality vysokoškolského vzdělávání se tak vlastně stává marketingová nálepka a ekonomicky kvantifikovatelné kritérium pro financování vysokých škol. Tato publikace se pokouší upozornit na fakt, že studium na vysoké škole představuje významné období v utváření osobnosti každého studenta. Tudíž, že vysokoškolské vzdělávání je také výchovným procesem. Součástí studia na vysoké škole je utváření osobnosti každého studenta. Utváření osobnosti je spojeno především s porcesem interiorizace hodnot. Jde o to, jaké hodnoty vysoké školy a vzdělávání na nich studentům nabízí. Mělo by jít o hodnoty žádoucí. Publikace nabízí hodnoty spojené s učením se svobodě jako základu dobrého působení vysokých škol na rozvoj osobnosti jejich studentů. Rodíme se s dispozící ke svobodě, bez učení se svobodě tyto dispozice ale neumíme uplatňovat. Do jaké míry se vysokým školám daří, aby se jejich studenti během studia současně učili svobodě, je atributem míry kvality těchto škol a studia na nich. Tuto dimenzi kvality vysokoškolského vzdělávání dosud téměř vůbec nebereme v úvahu.
dcterms:title
Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky Personal development of higher education students as part of teaching and learning quality Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky
skos:prefLabel
Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky Personal development of higher education students as part of teaching and learning quality
skos:notation
RIV/00237752:_____/14:#0000219!RIV15-MSM-00237752
n4:aktivita
n14:I
n4:aktivity
I
n4:dodaniDat
n16:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n5:6617409
n4:druhVysledku
n13:B
n4:duvernostUdaju
n17:S
n4:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
43510
n4:idVysledku
RIV/00237752:_____/14:#0000219
n4:jazykVysledku
n18:cze
n4:klicovaSlova
values; higher education; student personality; interiorization; quality; teaching and learning
n4:klicoveSlovo
n10:quality n10:interiorization n10:higher%20education n10:teaching%20and%20learning n10:student%20personality n10:values
n4:kontrolniKodProRIV
[6D3EB0DDD874]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevZdroje
Rozvoj osobnosti vysokoškoláků jako součást kvality výuky
n4:obor
n15:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
110
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n16:2014
n4:tvurceVysledku
Prudký, Libor
s:numberOfPages
110
n11:hasPublisher
Centrum pro studium demokracie a kultury, o.p.s. (CDK)
n6:isbn
978-80-7325-352-3