This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00237752%3A_____%2F10%3A%230000171%21RIV12-MSM-00237752/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00237752%3A_____%2F10%3A%230000171%21RIV12-MSM-00237752
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.csvs.cz/aula/201004.php
dcterms:description
Higher education governance in Europe has undergone many fundamentals changes in last two decades; this has been sorely neglected in Czech higher education research. The few studies that address this topic fall into two ultimately unsatisfactory approaches: they report either on the extant higher education legislation or the experience of governance practitioners. Social scientific studies of the actual governance mechanisms are completely lacking. In this article, we take the first step to rectify this neglect. We have carried out semi-structured interviews with both teachers and students at two Czech univer sities’ faculties of education and echnology, respectively. The aim of this article is to uncover the governance processes and mechanisms at these two faculties with a special focus on the roles of students in these mechanisms. The main finding of this study is that academics at both faculties decisively control governance of teaching, research, third role and funding, relegating students and external actors to clearly marginal roles. The study thus supports the findings of several previous studies arguing that Czech universities are governed by academic oligarchy. Vládnutí ve vysokém školství prošlo v posledních dvou desetiletích v Evropě zásadními proměnami. V oblasti výzkumu vysokého školství u nás toto téma dosud stojí na pokraji zájmu. Především téměř chybí studie vládnutí v českém vysokém školství vycházející z empirického sociálněvědního přístupu. V našem výzkumu jsme se pokusili o sondu do mechanismů a procesů vládnutí na dvou nejnižších úrovních (katedry a fakulty) dvou různých českých vysokých škol. Na každé z vybraných fakult byly provedeny čtyři polostandardizované rozhovory. Výsledky naší studie hovoří o tom, že hlavním rysem procesů vládnutí je dominantní role vyučujících. Naše závěry v tomto ohledu odpovídají závěrům dalších studií interpretujících vládnutí v českém vysokém školství jako příklad koexistence akademické oligarchie, charakteristické spíše pro elitní fázi vývoje moderního vysokého školství (Trow 2006), s masovým a univerzálním přístupem k vysokému školství (Dobbins 2008; Prudký, Pabian, Šima 2010). Vládnutí ve vysokém školství prošlo v posledních dvou desetiletích v Evropě zásadními proměnami. V oblasti výzkumu vysokého školství u nás toto téma dosud stojí na pokraji zájmu. Především téměř chybí studie vládnutí v českém vysokém školství vycházející z empirického sociálněvědního přístupu. V našem výzkumu jsme se pokusili o sondu do mechanismů a procesů vládnutí na dvou nejnižších úrovních (katedry a fakulty) dvou různých českých vysokých škol. Na každé z vybraných fakult byly provedeny čtyři polostandardizované rozhovory. Výsledky naší studie hovoří o tom, že hlavním rysem procesů vládnutí je dominantní role vyučujících. Naše závěry v tomto ohledu odpovídají závěrům dalších studií interpretujících vládnutí v českém vysokém školství jako příklad koexistence akademické oligarchie, charakteristické spíše pro elitní fázi vývoje moderního vysokého školství (Trow 2006), s masovým a univerzálním přístupem k vysokému školství (Dobbins 2008; Prudký, Pabian, Šima 2010).
dcterms:title
Who governs Czech universities? Qualitative study of decision-making mechanisms at two faculties of two Czech universities Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách
skos:prefLabel
Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách Who governs Czech universities? Qualitative study of decision-making mechanisms at two faculties of two Czech universities Kdo vládne českým vysokým školám? Kvalitativní studie rozhodovacích mechanismů na dvou fakultách a jejich katedrách
skos:notation
RIV/00237752:_____/10:#0000171!RIV12-MSM-00237752
n4:aktivita
n18:Z
n4:aktivity
Z(MSM0023775201)
n4:cisloPeriodika
4
n4:dodaniDat
n13:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n10:8125961 n10:5150299
n4:druhVysledku
n12:J
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
266298
n4:idVysledku
RIV/00237752:_____/10:#0000171
n4:jazykVysledku
n7:cze
n4:klicovaSlova
higher education governance, qualitative research, role of students, czech universities
n4:klicoveSlovo
n8:qualitative%20research n8:czech%20universities n8:higher%20education%20governance n8:role%20of%20students
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[EB2C00FDFB0B]
n4:nazevZdroje
Aula
n4:obor
n17:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
3
n4:rokUplatneniVysledku
n13:2010
n4:svazekPeriodika
18
n4:tvurceVysledku
Pabian, Petr Hündlová, Lucie Provázková, Karla
n4:zamer
n14:MSM0023775201
s:issn
1210-6658
s:numberOfPages
15