This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU103636%21RIV14-MSM-26610___/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU103636%21RIV14-MSM-26610___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
The article deals with analysis of 8 drivers' behavior while driving through pedestrian crossing during dusk and night. Monitored vehicle passes through crosswalk in urban area that is marked only with horizontal road signs. The crossing is not illuminated on either side. Optical reactions on various stimuli are monitored while driving with the help of the specialized device Viewpointsystem, GmgH for monitoring changes of driver's viewing angle. Drivers' behavior strategies when passing the crosswalk are compared in this thesis. Monitored are driver's navigation while driving and his reaction on the crossing pedestrian. Dangerousness of each driving situation is assessed and each strategy is evaluated. Results of this analysis are based on extensive driving tests that were realized in close cooperation of Institute of Forensic Engineering, University of Technology in Brno and research institute EPIGUS – Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforshung from Austria in year 2010. Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes přechod v obci, který je označen pouze vodorovným značením. Tento přechod není přímo osvětlen ani z jedné strany. Při jízdě jsou sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem, GmgH pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jeho reakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocení zvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústavu soudního inženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS – Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforsh Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes přechod v obci, který je označen pouze vodorovným značením. Tento přechod není přímo osvětlen ani z jedné strany. Při jízdě jsou sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem, GmgH pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jeho reakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocení zvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústavu soudního inženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS – Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforsh
dcterms:title
Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením DRIVER'S BEHAVIOR WHILE PASSING PEDESTRIAN CROSSING WHICH IS MARKED ONLY BY HORIZONTAL MARKING
skos:prefLabel
Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením DRIVER'S BEHAVIOR WHILE PASSING PEDESTRIAN CROSSING WHICH IS MARKED ONLY BY HORIZONTAL MARKING Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením
skos:notation
RIV/00216305:26610/13:PU103636!RIV14-MSM-26610___
n18:predkladatel
n19:orjk%3A26610
n3:aktivita
n15:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n10:6937403 n10:6467407 n10:6218512
n3:druhVysledku
n11:D
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
65364
n3:idVysledku
RIV/00216305:26610/13:PU103636
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
Traffic safety, road accidents of vehicles with pedestrians, driver's optical reaction, reaction time, possibilities of collision averting, evetracking.
n3:klicoveSlovo
n9:road%20accidents%20of%20vehicles%20with%20pedestrians n9:possibilities%20of%20collision%20averting n9:evetracking. n9:reaction%20time n9:driver%27s%20optical%20reaction n9:Traffic%20safety
n3:kontrolniKodProRIV
[76F625DBF1A8]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Junior Forensic Science Brno 2013 - sborník příspěvků
n3:obor
n17:JD
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Kunovský, Martin Maxera, Pavel Kakáč, Petr
n3:typAkce
n4:CST
n3:zahajeniAkce
2013-04-25+02:00
s:numberOfPages
19
n13:hasPublisher
ÚSI VUT v Brně
n14:isbn
978-80-214-4704-2
n21:organizacniJednotka
26610