This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26510%2F13%3APU105640%21RIV14-MSM-26510___/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26510%2F13%3APU105640%21RIV14-MSM-26510___
rdf:type
skos:Concept n4:Vysledek
dcterms:description
The current economic environment creates a highly competitive pressures that are reflected in innovation, which is defined in corporate strategies. Competitive strategy has always been an integral part of the development and application in the market of each business. It has led to the corporate vision and satisfaction of owners and managers. With the increasing dynamics of the business environment has begun to increase requirements on the competitive strategy. These competitive strategies focus primarily on customer groups. However, these strategies can focus on the activities of a competitor and proactive seekers of foreign expansion. Stávající ekonomické prostředí vytváří vysoce konkurenční tlaky, které se projevují v inovacích, definovaných podnikových strategiích. Konkurenční strategie byla vždy nedílnou součástí rozvoje a uplatnění se na trhu každého podniku. Vedla k naplnění vize společnosti a spokojenosti vlastníků i manažerů. S rostoucí dynamikou podnikatelského prostředí začaly růst i nároky na konkurenční strategie. Tyto konkurenční strategie se zaměřují primárně na zákaznické skupiny. Nicméně se tyto strategie mohou zaměřovat i na aktivity konkurenčního podniku a na proaktivní hledače zahraničních expanzí (Pollard, Simberova, 2008; Koleňák, Koleňáková, 2012). Stávající ekonomické prostředí vytváří vysoce konkurenční tlaky, které se projevují v inovacích, definovaných podnikových strategiích. Konkurenční strategie byla vždy nedílnou součástí rozvoje a uplatnění se na trhu každého podniku. Vedla k naplnění vize společnosti a spokojenosti vlastníků i manažerů. S rostoucí dynamikou podnikatelského prostředí začaly růst i nároky na konkurenční strategie. Tyto konkurenční strategie se zaměřují primárně na zákaznické skupiny. Nicméně se tyto strategie mohou zaměřovat i na aktivity konkurenčního podniku a na proaktivní hledače zahraničních expanzí (Pollard, Simberova, 2008; Koleňák, Koleňáková, 2012).
dcterms:title
Defining homogenous groups of stakeholders in terms of assessing their impact on business management Definování homogenních skupin stakeholderů z hlediska hodnocení jejich vlivu na řízení podniku Definování homogenních skupin stakeholderů z hlediska hodnocení jejich vlivu na řízení podniku
skos:prefLabel
Definování homogenních skupin stakeholderů z hlediska hodnocení jejich vlivu na řízení podniku Definování homogenních skupin stakeholderů z hlediska hodnocení jejich vlivu na řízení podniku Defining homogenous groups of stakeholders in terms of assessing their impact on business management
skos:notation
RIV/00216305:26510/13:PU105640!RIV14-MSM-26510___
n4:predkladatel
n5:orjk%3A26510
n3:aktivita
n13:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n7:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n9:5395968 n9:8732574
n3:druhVysledku
n14:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
68170
n3:idVysledku
RIV/00216305:26510/13:PU105640
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
consumer market, stakeholders, stakeholder approach, cluster analysis, dendogram
n3:klicoveSlovo
n6:consumer%20market n6:cluster%20analysis n6:dendogram n6:stakeholders n6:stakeholder%20approach
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[E7A1300FFF70]
n3:nazevZdroje
Scientia&Societas
n3:obor
n16:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2013
n3:svazekPeriodika
IX
n3:tvurceVysledku
Milichovský, František Šmakalová, Petra
s:issn
1801-7118
s:numberOfPages
9
n18:organizacniJednotka
26510