This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79530%21RIV09-GA0-26510___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79530%21RIV09-GA0-26510___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek rozebírá aktuální marketingové koncepce, které rozšiřují klasický pohled zaměřenosti na zákazníka o další skupiny stakeholdrů. Mezi tyto v současnosti nejvíce diskutované koncepce náleží zejména tržní orientace a marketing vztahů. Model synergické marketingové koncepce, který vychází z holistického marketingu, nabízí možné řešení zvýšení schopnosti podniků reagovat na dynamické změny na průmyslových trzích. Spojením základních a v mnoha případech i protichůdných principů a zásad v jednotný celek, který je výsledkem široké synergické perspektivy zahrnující vztahy s klíčovými stakeholdry do marketingového řízení podniku, se vytváří prostor pro podniky, jež chtějí účelně koordinovat své marketingové a obchodní aktivity.Vytváření a budování dlouhodobých vztahů a sítí vztahů s klíčovými stakeholdry a tržní orientace se jeví být vhodnou příležitosti pro poskytování a zvyšování hodnoty The paper deals with actual marketing conceptions that extend the classic customer orientation approach to other stakeholder groups. The market orientation and the relationship marketing belong to these widely discussed conceptions at present above all. The model of synergic marketing conception, which is based on holistic marketing, offers a possible solution of increasing the ability of companies to react to dynamic changes on industrial markets. The connection of basic and - in many cases - even contradictory principles and policies in one complex, which results from the wide synergic perspective including the relationships with key stakeholders into the marketing management of the company, opens space for companies that wish to co-ordinate marketing and trade activities efficiently. Creating and building long-term relationships and relationship networks with key stakeholders and the market orientation seem to be a good opportunity to provide and increase values provided to target markets by means The paper deals with actual marketing conceptions that extend the classic customer orientation approach to other stakeholder groups. The market orientation and the relationship marketing belong to these widely discussed conceptions at present above all. The model of synergic marketing conception, which is based on holistic marketing, offers a possible solution of increasing the ability of companies to react to dynamic changes on industrial markets. The connection of basic and - in many cases - even contradictory principles and policies in one complex, which results from the wide synergic perspective including the relationships with key stakeholders into the marketing management of the company, opens space for companies that wish to co-ordinate marketing and trade activities efficiently. Creating and building long-term relationships and relationship networks with key stakeholders and the market orientation seem to be a good opportunity to provide and increase values provided to target markets by means
dcterms:title
STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION Řízení vztahů se zákazníky- potenciál pro inovaci nabídek podniku
skos:prefLabel
STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION Řízení vztahů se zákazníky- potenciál pro inovaci nabídek podniku STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION
skos:notation
RIV/00216305:26510/08:PU79530!RIV09-GA0-26510___
n5:aktivita
n14:P
n5:aktivity
P(GA402/07/1493)
n5:dodaniDat
n13:2009
n5:domaciTvurceVysledku
n18:4729161
n5:druhVysledku
n21:D
n5:duvernostUdaju
n12:S
n5:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
396919
n5:idVysledku
RIV/00216305:26510/08:PU79530
n5:jazykVysledku
n15:eng
n5:klicovaSlova
Stakeholders, Relationship management, Market orientation, Company offers, Products and Services, High-tech, Manufacturing industry, Marketing strategic management
n5:klicoveSlovo
n9:Company%20offers n9:Marketing%20strategic%20management n9:High-tech n9:Stakeholders n9:Market%20orientation n9:Relationship%20management n9:Manufacturing%20industry n9:Products%20and%20Services
n5:kontrolniKodProRIV
[41CB09461EAC]
n5:mistoKonaniAkce
Bratislava
n5:mistoVydani
Bratislava, SK
n5:nazevZdroje
Nové prístupy k riadeniu ponuky podnikov a jazyková výchova ekonomickcýh poradcov
n5:obor
n11:AH
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:projekt
n19:GA402%2F07%2F1493
n5:rokUplatneniVysledku
n13:2008
n5:tvurceVysledku
Šimberová, Iveta
n5:typAkce
n17:EUR
n5:zahajeniAkce
2008-10-02+02:00
s:numberOfPages
12
n8:hasPublisher
EKONÓM
n16:isbn
978-80-225-2621-0
n7:organizacniJednotka
26510