This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26510%2F03%3APU43437%21RIV%2F2004%2FMSM%2F265104%2FN/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26510%2F03%3APU43437%21RIV%2F2004%2FMSM%2F265104%2FN
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
From the previous findings it seems that the application of the marketing concept of the company based on the principles of total customer satisfaction is important for further development of Czech companies. In the marketing literature more and more frequently occur the ideas, which recommend turning of the attention just to the company culture with the application of the marketing concepts into the company life. In our research we tried to put these ideas together. In the research we used the empiric tool OCI (Organisational Charakter Index) of W. Bridges, which enables to understand the behavior of the company on the basis of typology. One of the targets was to verify this tool in the Czech companies and use it for the characterization and explanation of the behavior of companies in relation to marketing concept, especially from the point of its implementation. Z předchozích zjištění se zdá, že uplatňování marketingové koncepce podniku založené na principech úplné spokojenosti zákazníka je významné pro další rozvoj českých podniků. V marketingové literatuře se čím dál, tím častěji objevují myšlenky, které doporučují obrátit pozornost právě k firemní kultuře při uplatňování marketingových koncepcí do podnikové praxe. V našem výzkumu jsme se snažili spojit tyto myšlenky. Ve výzkumu jsme použili empirický nástroj OCI (Organisational Charakter Index) W. Bridgese,, který umožňuje pochopit chování podniku na základě typologie. Jedním z cílů bylo ověřit tento nástroj v českých podnicích a využít ho k charakterizování a vysvětlení chování podniků ve vztahu k marketingové koncepci, hlavně z pohledu její implementace.
dcterms:title
OCI-nástroj pro vysvětlení chování podniku ve vztahu k implementaci marketingové koncepce zaměřené na spokojenost zákazníka OCI-nástroj pro vysvětlení chování podniku ve vztahu k implementaci marketingové koncepce zaměřené na spokojenost zákazníka OCI-tool for company behaviour explanation to the relation of customer satisfaction marketing concept implementation
skos:prefLabel
OCI-nástroj pro vysvětlení chování podniku ve vztahu k implementaci marketingové koncepce zaměřené na spokojenost zákazníka OCI-tool for company behaviour explanation to the relation of customer satisfaction marketing concept implementation OCI-nástroj pro vysvětlení chování podniku ve vztahu k implementaci marketingové koncepce zaměřené na spokojenost zákazníka
skos:notation
RIV/00216305:26510/03:PU43437!RIV/2004/MSM/265104/N
n4:strany
xxx
n4:aktivita
n13:Z
n4:aktivity
Z(MSM 265100018)
n4:dodaniDat
n12:2004
n4:domaciTvurceVysledku
n16:4729161
n4:druhVysledku
n17:D
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
619065
n4:idVysledku
RIV/00216305:26510/03:PU43437
n4:jazykVysledku
n9:cze
n4:klicovaSlova
OCI, customer satisfaction, industrial market
n4:klicoveSlovo
n11:customer%20satisfaction n11:industrial%20market n11:OCI
n4:kontrolniKodProRIV
[265E33A14F3F]
n4:mistoKonaniAkce
Brno
n4:mistoVydani
NEUVEDEN
n4:nazevZdroje
New Trends of the Development of Industry
n4:obor
n15:AH
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:pocetUcastnikuAkce
0
n4:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2003
n4:tvurceVysledku
Šimberová, Iveta
n4:typAkce
n6:EUR
n4:zahajeniAkce
2003-11-26+01:00
n4:zamer
n19:MSM%20265100018
s:numberOfPages
8
n18:hasPublisher
Neuveden
n8:organizacniJednotka
26510