This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/kategorie/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/vyuzitiJinymSubjektem/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25634%21RIV12-MSM-26210___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25634%21RIV12-MSM-26210___
rdf:type
skos:Concept n6:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Klikovy_hridel_nestandardni.pdf
dcterms:description
This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end of the crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, is attached to the rear end of the crankshaft. This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end of the crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, is attached to the rear end of the crankshaft.
dcterms:title
Crankshaft of Special Three-cylinder Engine Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
skos:prefLabel
Crankshaft of Special Three-cylinder Engine Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
skos:notation
RIV/00216305:26210/11:PR25634!RIV12-MSM-26210___
n6:predkladatel
n7:orjk%3A26210
n5:aktivita
n12:P
n5:aktivity
P(ED0002/01/01)
n5:dodaniDat
n20:2012
n5:domaciTvurceVysledku
n10:2355221 n10:4714431 n10:8272263
n5:druhVysledku
n13:G%2FB
n5:duvernostUdaju
n16:C
n5:ekonomickeParametry
Popisovaný klikový hřídel významně snižuje náklady na prototypovou výrobu zmíněného zkušebního spalovacího motoru využitím metod virtuálních prototypů, kdy jsou výpočtově provedeny analýzy různých koncepcí motoru, aby pro výrobu fyzického prototypu byla zvolena ta nejvhodnější.
n5:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
192185
n5:idVysledku
RIV/00216305:26210/11:PR25634
n5:interniIdentifikace
Special Crankshaft R3
n5:jazykVysledku
n8:eng
n5:kategorie
n21:A
n5:klicovaSlova
crankshaft, three-cylinder engine, firing intervals
n5:klicoveSlovo
n15:three-cylinder%20engine n15:firing%20intervals n15:crankshaft
n5:kontrolniKodProRIV
[42C376CF150A]
n5:lokalizaceVysledku
Laboratoře C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno
n5:obor
n18:JT
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n5:pocetTvurcuVysledku
3
n5:projekt
n17:ED0002%2F01%2F01
n5:rokUplatneniVysledku
n20:2011
n5:technickeParametry
Celkově obráběný klikový hřídel je určen k zabudování do zkušebního řadového tříválcového zážehového motoru, v němž umožňuje dosažení nestandardních rozestupů zážehů. Z konstrukce klikového hřídele je patrné silově-momentové kombinované vyvážení výslednice setrvačných sil a jejich momentů rotujících částí. Klikový hřídel je plně uložen (4 hlavní ložiska) a je opatřen vývrty pro mazání ojničních ložisek. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – Technická 2896/2, 616 69 Brno.
n5:tvurceVysledku
Novotný, Pavel Drápal, Lubomír Píštěk, Václav
n5:vlastnik
n9:vlastnikVysledku
n5:vyuzitiJinymSubjektem
n14:N
n4:organizacniJednotka
26210