This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n4https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU54779%21RIV06-GA0-26210___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU54779%21RIV06-GA0-26210___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Tlumič odpružení - jeden ze základních prvků závěsu kola ovlivňující chování a tedy i bezpečnost automobilu, motocyklu, v posledních letech i jízdního kola. Moderní diagnostika závěsu kola však nevystačí s prostým hodnocením diagnostické veličiny, ale využívá k hodnocení jízdních vlastností matematický diagnostický model. Jeho parametry je třeba identifikovat (doladit) při každém měření na jiném testovaném exempláři. Celý diagnostický model automobilu na testovací stolici je složen z dílčích modelů, kdee určujícím a nejsložitějším je model tlakového tlumiče se všemi možnými závadami a nekorektními vlastnostmi. Abychom mohli v modelu závěsu kola simulovat závady tlumiče je nutné tedy vytvořit jeho matematický model, kde zavzdušnění tlumiče (změna jeho vnitřní pružnosti) a chybějící olej nebo vůle v uložení jsou typické závady tlumiče. Vzniká tím však výpočtově složitý matematický model, jehož výsledky je nutné ověřit na reálné soustavě. K těmto účelům vznikl na Ústavu konstruování v Brně jednokolový Ex Tlumič odpružení - jeden ze základních prvků závěsu kola ovlivňující chování a tedy i bezpečnost automobilu, motocyklu, v posledních letech i jízdního kola. Moderní diagnostika závěsu kola však nevystačí s prostým hodnocením diagnostické veličiny, ale využívá k hodnocení jízdních vlastností matematický diagnostický model. Jeho parametry je třeba identifikovat (doladit) při každém měření na jiném testovaném exempláři. Celý diagnostický model automobilu na testovací stolici je složen z dílčích modelů, kdee určujícím a nejsložitějším je model tlakového tlumiče se všemi možnými závadami a nekorektními vlastnostmi. Abychom mohli v modelu závěsu kola simulovat závady tlumiče je nutné tedy vytvořit jeho matematický model, kde zavzdušnění tlumiče (změna jeho vnitřní pružnosti) a chybějící olej nebo vůle v uložení jsou typické závady tlumiče. Vzniká tím však výpočtově složitý matematický model, jehož výsledky je nutné ověřit na reálné soustavě. K těmto účelům vznikl na Ústavu konstruování v Brně jednokolový Ex A hydraulic shock absorber is one of the elements in a row of mechanical systems. At mathematical simulation mostly proper damping is calculated but other effects, as for example clearance, elasticity of filling or mounting, are neglected. Submitted diagnostic simulation model enables involving all of these situations. Its function was verified by checking of a real gas-liquid shock absorber by a shock absorber tester.
dcterms:title
Mathematical model of shock absorber in wheel suspension of vehicle Matematický model tlumiče v závěsu kola automobilu Matematický model tlumiče v závěsu kola automobilu
skos:prefLabel
Matematický model tlumiče v závěsu kola automobilu Matematický model tlumiče v závěsu kola automobilu Mathematical model of shock absorber in wheel suspension of vehicle
skos:notation
RIV/00216305:26210/05:PU54779!RIV06-GA0-26210___
n5:strany
283-287
n5:aktivita
n12:P n12:Z
n5:aktivity
P(GA101/03/0304), Z(MSM0021630518)
n5:dodaniDat
n13:2006
n5:domaciTvurceVysledku
n14:4613821 n14:5995116
n5:druhVysledku
n17:D
n5:duvernostUdaju
n8:S
n5:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
528980
n5:idVysledku
RIV/00216305:26210/05:PU54779
n5:jazykVysledku
n20:cze
n5:klicovaSlova
Shock absorber; model; mathematical simulation; diagnostics
n5:klicoveSlovo
n6:Shock%20absorber n6:mathematical%20simulation n6:diagnostics n6:model
n5:kontrolniKodProRIV
[1BAA80A73F1A]
n5:mistoKonaniAkce
Lázně Sedmihorky
n5:mistoVydani
Liberec
n5:nazevZdroje
Sborník mezinárodní XLVI. konference kateder částí a mechanizmů strojů
n5:obor
n21:JS
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n5:pocetTvurcuVysledku
2
n5:projekt
n16:GA101%2F03%2F0304
n5:rokUplatneniVysledku
n13:2005
n5:tvurceVysledku
Pražák, František Mazůrek, Ivan
n5:typAkce
n18:EUR
n5:zahajeniAkce
2005-09-06+02:00
n5:zamer
n22:MSM0021630518
s:numberOfPages
5
n10:hasPublisher
Technická univerzita v Liberci
n4:isbn
80-7083-951-1
n19:organizacniJednotka
26210