This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26110%2F97%3APU37709%21RIV10-GA0-26110___/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26110%2F97%3APU37709%21RIV10-GA0-26110___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
The use of artificial intelligence in diagnosing and controlling problems with wastewater treatment plants is a recent development in wastewater engineering field. The expert systems approach has the potential to resolve many problems frequently encountered by wastewater treatment operators. application of expert systems is a state-of-the-art solution for the control of the activated sludge process. A knowledge-based system is type of expert system that can access human knowledge supplied by an expert person or persons and can handle this knowledge using human-like approach to make decisions. The basic objective of an expert system is to capture and store the knowledge of an expert person for later use by nonexpert people. The basic structure of a knowledge-based system consist of a knowledge base, database and a shell. In a typical knowledge base, the rules are organized in this fashion and produce a tree of multiple frames. Problematika inteligentní podpory řízeni procesu na ČOV expertním systémem je dosud málo rozšířenou oblastí. Přitom právě proces kontroly a řízení na čistírnách odpadních vod počítačová technika umožňuje. Expertní systémy jsou počítačové programy, které simulují rozhodovací činnost expertů při řešení velmi složitých, úzce problémově zaměřených úloh. Člověk-expert řeší expertní úlohy díky svým znalostem, které mají zčásti povahu formální, zčásti jsou vytvořeny heuristikami. Soudí se, že formální část znalostí je snadněji sdělitelná a lze ji snadněji nabýt. Dá se tedy očekávat, že dva znalci dané problematiky budou mít zhruba stejnou tuto formální část znalostí a ten z nich, který bude vybaven lepšími heuristikami, bude lepším expertem. Vychází se přitom ze zkušeností, že člověk -expert v daném oboru často dokáže tyto úlohy řešit, i když třeba ani není schopen formulovat postupy, Problematika inteligentní podpory řízeni procesu na ČOV expertním systémem je dosud málo rozšířenou oblastí. Přitom právě proces kontroly a řízení na čistírnách odpadních vod počítačová technika umožňuje. Expertní systémy jsou počítačové programy, které simulují rozhodovací činnost expertů při řešení velmi složitých, úzce problémově zaměřených úloh. Člověk-expert řeší expertní úlohy díky svým znalostem, které mají zčásti povahu formální, zčásti jsou vytvořeny heuristikami. Soudí se, že formální část znalostí je snadněji sdělitelná a lze ji snadněji nabýt. Dá se tedy očekávat, že dva znalci dané problematiky budou mít zhruba stejnou tuto formální část znalostí a ten z nich, který bude vybaven lepšími heuristikami, bude lepším expertem. Vychází se přitom ze zkušeností, že člověk -expert v daném oboru často dokáže tyto úlohy řešit, i když třeba ani není schopen formulovat postupy,
dcterms:title
Expertní systém pro inteligentní podporu řízení provozu ČOV Expertní systém pro inteligentní podporu řízení provozu ČOV Expert system - an Intelligent Support Tool for Operational
skos:prefLabel
Expert system - an Intelligent Support Tool for Operational Expertní systém pro inteligentní podporu řízení provozu ČOV Expertní systém pro inteligentní podporu řízení provozu ČOV
skos:notation
RIV/00216305:26110/97:PU37709!RIV10-GA0-26110___
n3:aktivita
n14:P
n3:aktivity
P(GA103/97/0192)
n3:dodaniDat
n10:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n8:4967070 n8:4678370 n8:5261031
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
798150
n3:idVysledku
RIV/00216305:26110/97:PU37709
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
expert system, knowledge base, knowledge engineer, know-what, internet,
n3:klicoveSlovo
n7:knowledge%20engineer n7:internet n7:know-what n7:expert%20system n7:knowledge%20base
n3:kontrolniKodProRIV
[288F86F2AAB3]
n3:mistoKonaniAkce
Jihlava, Česká republika
n3:mistoVydani
Brno, Česká republika
n3:nazevZdroje
Odpadní vody ´97
n3:obor
n6:JM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n19:GA103%2F97%2F0192
n3:rokUplatneniVysledku
n10:1997
n3:tvurceVysledku
Hlavínek, Petr Kosmáková, Jitka Menšík, Miroslav
n3:typAkce
n17:EUR
n3:zahajeniAkce
1997-05-26+02:00
s:numberOfPages
6
n21:hasPublisher
AČE ČR
n11:isbn
80-86020-14-2
n12:organizacniJednotka
26110