This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97067%21RIV12-MSM-26110___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97067%21RIV12-MSM-26110___
rdf:type
skos:Concept n7:Vysledek
dcterms:description
Slovenská železniční neelektrifikovaná jednokolejná trať č. 145 spojuje Prievidzu a Hornú Štubňu. Její součástí je i úsek Handlová-Horná Štubňa, který byl v meziválečném období právem považován za stavebně nejnáročnější z nově budovaných tratí v tehdejší ČSR. Vlastní úsek železnice je dlouhý pouze 18,6 km, nicméně musí zde překonat řadu přírodních překážek. Z nich nejvýraznější představuje sopečný hřeben Brala (775,77 m n. m.). Na tomto tak krátkém úseku trati bylo nezbytné vyrazit celkem pět nových tunelů s celkovou délkou 4 445 m a postavit tři viadukty. Ze zmíněných pěti tunelů je svými parametry zcela nejvýznamnějším tunel T. G. Masaryka (posléze přejmenovaný na Veľký a v současnosti uváděný jako Bralský), ve své době nejdelší železniční tunel v ČSR. Jedná se o mimořádnou podzemní stavbu, jejíž okolnosti vzniku a provozu byly již víceméně podrobně popsány různými autory. Bezprostředn The Slovak non-electrified single-track railway line No. 145 connects Prievidza and Horná Štubňa. The Handlová-Horná Štubňa section is part of this line. In the interwar time it was deservedly considered to be the most difficult to construct of all newly developed rail tracks in the then Czechoslovak Republic (CSR). It is true that the railway track section in question is only 18.6 km long. Nevertheless, it has to overcome numerous natural obstacles. The most distinctive of them is the Brala volcanic range (775.77 m a.s.l.). It was necessary to drive a total of five tunnels at the total length of 4,445m and erect three viaducts on this short section of the track. Of the above-mentioned five tunnels, the absolutely most important in terms of their parameters is the T. G. Masaryk tunnel (later renamed to Velký - Large and currently referred to as the Bralský tunnel), which was the longest tunnel of its time in the CSR. It is an exceptional underground structure, the origination and operation ci Slovenská železniční neelektrifikovaná jednokolejná trať č. 145 spojuje Prievidzu a Hornú Štubňu. Její součástí je i úsek Handlová-Horná Štubňa, který byl v meziválečném období právem považován za stavebně nejnáročnější z nově budovaných tratí v tehdejší ČSR. Vlastní úsek železnice je dlouhý pouze 18,6 km, nicméně musí zde překonat řadu přírodních překážek. Z nich nejvýraznější představuje sopečný hřeben Brala (775,77 m n. m.). Na tomto tak krátkém úseku trati bylo nezbytné vyrazit celkem pět nových tunelů s celkovou délkou 4 445 m a postavit tři viadukty. Ze zmíněných pěti tunelů je svými parametry zcela nejvýznamnějším tunel T. G. Masaryka (posléze přejmenovaný na Veľký a v současnosti uváděný jako Bralský), ve své době nejdelší železniční tunel v ČSR. Jedná se o mimořádnou podzemní stavbu, jejíž okolnosti vzniku a provozu byly již víceméně podrobně popsány různými autory. Bezprostředn
dcterms:title
President T.G.Masaryk/Bralsky (Velký) tunnel Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel) Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel)
skos:prefLabel
President T.G.Masaryk/Bralsky (Velký) tunnel Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel) Tunel prezidenta T.G.Masaryka/Bralský tunel (Velký tunel)
skos:notation
RIV/00216305:26110/11:PU97067!RIV12-MSM-26110___
n7:predkladatel
n8:orjk%3A26110
n3:aktivita
n6:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021630519)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n14:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n11:7779836
n3:druhVysledku
n19:J
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
236200
n3:idVysledku
RIV/00216305:26110/11:PU97067
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
Tunne, railway, Slovak, history
n3:klicoveSlovo
n10:Tunne n10:railway n10:Slovak n10:history
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[F4621A9F9169]
n3:nazevZdroje
Tunel
n3:obor
n17:JN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2011
n3:svazekPeriodika
20
n3:tvurceVysledku
Horák, Vladislav
n3:zamer
n18:MSM0021630519
s:issn
1211-0728
s:numberOfPages
6
n13:organizacniJednotka
26110