This HTML5 document contains 54 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU64913%21RIV08-MSM-26110___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU64913%21RIV08-MSM-26110___
rdf:type
skos:Concept n21:Vysledek
dcterms:description
Zkušenosti získané při nedávných, a bohužel mnohdy tragických, nehodách v silničních tunelech prokázaly, že při požáru je ostění tunelu velmi intenzivně destruováno vysokými teplotami. Jedním z dominantních materiálů, který je pro realizaci ostění silničních tunelů používán je beton, a to zpravidla beton, který je aplikován technologií stříkaného betonu (tzv. torkretáží). Technologie stříkaných betonů pochopitelně klade na používaný materiál řadu specifických požadavků, jako například nároky na vysokou zpracovatelnost čerstvé směsi, rychlý nárůst počátečních pevností atd. Tématem předkládaného článku je vývoj betonové směsi určené technologii stříkaného betonu tak, aby tento materiál byl v maximální míře odolný vůči působení extrémních teplot vyvíjených požárem. Je zřejmé, že použití těchto betonů je jednou z cest, jejichž cílem je zvýšit požární bezpečnost silničních tunelů It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels
dcterms:title
STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám
skos:prefLabel
STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE
skos:notation
RIV/00216305:26110/06:PU64913!RIV08-MSM-26110___
n3:strany
205-211
n3:aktivita
n15:Z n15:P
n3:aktivity
P(GP103/04/P006), Z(MSM0021630511)
n3:dodaniDat
n17:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n16:4774396 n16:3724220 n16:5358817
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n22:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
501427
n3:idVysledku
RIV/00216305:26110/06:PU64913
n3:jazykVysledku
n6:eng
n3:klicovaSlova
APPRAISAL, REINFORCED CONCRETE, JAMB STONE, DADO TUNNELS, EXPOSED, AGGRESSIVE, CONDITIONS, PREDICT ITS DURABILITY
n3:klicoveSlovo
n4:EXPOSED n4:PREDICT%20ITS%20DURABILITY n4:CONDITIONS n4:AGGRESSIVE n4:REINFORCED%20CONCRETE n4:APPRAISAL n4:DADO%20TUNNELS n4:JAMB%20STONE
n3:kontrolniKodProRIV
[69E89FB2E3C2]
n3:mistoKonaniAkce
SHANGHAI
n3:mistoVydani
SHANGHAI. ČÍNA
n3:nazevZdroje
serviceability of underground structures
n3:obor
n19:JN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n11:GP103%2F04%2FP006
n3:rokUplatneniVysledku
n17:2006
n3:tvurceVysledku
Bydžovský, Jiří Dufka, Amos Šnirch, Zdeněk
n3:typAkce
n20:WRD
n3:zahajeniAkce
2006-10-19+02:00
n3:zamer
n13:MSM0021630511
s:numberOfPages
7
n14:hasPublisher
Tongji University Press
n10:isbn
7-5608-2659-8
n12:organizacniJednotka
26110