This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898361%21RIV15-MSM-25510___/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25510%2F14%3A39898361%21RIV15-MSM-25510___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Předkládaný článek pojednává o problematice cyklistické dopravy v městském uspořádání, a to konkrétně ve městě Pardubice. Důraz je kladen na analýzu potenciálně konfliktních míst, zejména s chodci. Jako metoda sběru dat bylo zvoleno přímé pozorování v terénu a následné posouzení potenciálu konfliktu. Výsledky výzkumu naznačují, že cyklisté preferují trasu vedenou odděleně od proudů pro motorová vozidla, v případě uváděného výzkumu ve společném prostoru s chodci. Průzkum ukázal na významné nerespektování povinnosti vést jízdní kolo na přechodech pro chodce, případně chybné využívání přejezdů pro cyklisty. Vybrané lokality pro výzkum vykazují poměrně významný konfliktní potenciál s chodci. Závěrem jsou uvedeny navrhované varianty možných řešení - z pohledu úpravy infrastruktury a informování a vzdělávání účastníků provozu. Předkládaný článek pojednává o problematice cyklistické dopravy v městském uspořádání, a to konkrétně ve městě Pardubice. Důraz je kladen na analýzu potenciálně konfliktních míst, zejména s chodci. Jako metoda sběru dat bylo zvoleno přímé pozorování v terénu a následné posouzení potenciálu konfliktu. Výsledky výzkumu naznačují, že cyklisté preferují trasu vedenou odděleně od proudů pro motorová vozidla, v případě uváděného výzkumu ve společném prostoru s chodci. Průzkum ukázal na významné nerespektování povinnosti vést jízdní kolo na přechodech pro chodce, případně chybné využívání přejezdů pro cyklisty. Vybrané lokality pro výzkum vykazují poměrně významný konfliktní potenciál s chodci. Závěrem jsou uvedeny navrhované varianty možných řešení - z pohledu úpravy infrastruktury a informování a vzdělávání účastníků provozu. Presented paper is focused on questions of cyclist transport in urban settings, specifically in the city of Pardubice. Emphasis is put on analysis of potentially conflict places, especially in interaction with pedestrians. Direct terrain observation and consequent evaluation of conflict potential are used as method for data collecting. When cycling routes are designed, the requirements of the cyclists should be taken into account in order to ensure that the routes are accepted. In order to make planning user oriented one has to know which criteria are important for cyclists` route choice. Until now not many studies were conducted on this topic in Czech Republic.
dcterms:title
Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice Pedestrians and cyclists interaction in urban settings of Pardubice city Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice
skos:prefLabel
Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice Pedestrians and cyclists interaction in urban settings of Pardubice city Interakce cyklistů a chodců ve společném prostoru ve městě Pardubice
skos:notation
RIV/00216275:25510/14:39898361!RIV15-MSM-25510___
n3:aktivita
n16:O n16:P
n3:aktivity
O, P(EE2.4.31.0153)
n3:cisloPeriodika
5 (suppl.2014)
n3:dodaniDat
n6:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n13:1327755 n13:1147609 n13:7991932
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
22320
n3:idVysledku
RIV/00216275:25510/14:39898361
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
vulnerable participants of transport; pedestrians; cyclists; transport safety
n3:klicoveSlovo
n9:vulnerable%20participants%20of%20transport n9:transport%20safety n9:cyclists n9:pedestrians
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[E6B5701C5D80]
n3:nazevZdroje
Psychologie a její kontexty
n3:obor
n5:JO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n14:EE2.4.31.0153
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n3:svazekPeriodika
2014
n3:tvurceVysledku
Šucha, Matúš Bulíček, Josef Hruban, Ivo Brožová, Pavlína
s:issn
1805-9023
s:numberOfPages
26
n18:organizacniJednotka
25510