This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006941%21RIV09-MSM-25510___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25510%2F08%3A00006941%21RIV09-MSM-25510___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The objective of this paper is to highlight crucial presumptions and problems of actual transport systems. The paper is also focused on macroeconomic and microeconomic aspects of quality, proposing qualitative and quantitative quality criteria from macroeconomic and microeconomic viewpoint. The integrated and intermodal transportation systems still have lots of problems to face to achieve acceptable quality. When planning or managing the integrated or intermodal transport system, it is proper to consider both microeconomic and macroeconomic viewpoint. It is also necessary to guarantee a concrete level of service to the customer, to keep him informed and making his traffic decision-making more objective and easy. Implementation of a quality guarantee may first create a proper pressure on all the involved transportation subsystems. Cílem tohoto článku je charakterizovat současné dopravní systémy, jejich předpoklady, možnosti a problémy. Článek se zabývá problematikou managementu kvality a to především z makroekonomického a mikroekonomického hlediska. Cílem je představit a zdůraznit kvalitativní a kvantitativní kritéria hodnocení kvality z pohledu makroekonomického a mikroekonomického. Je stále mnoho problémů, kterým musí integrované a intermodální systémy čelit, aby dodržely požadavky udržitelné dopravy a mobility a zároveň dosáhly přijatelné kvality. Při plánování a řízení integrovaných a intermodálních dopravních systémů je nutné uvažovat jak makroekonomické tak i mikroekonomické faktory ovlivňující poptávku po dopravě a pružně reagovat na změny. Nové dopravní systému misí být schopny garantovat určitou úroveň kvality služeb zákazníkům tak, aby byl zákazník dostatečně informován a měl možnost se snadno a rychle rozhodovat o druhu a způsobu dopravy, který použije. Požadavek na záruku jakosti tak vytváří tlak na jednotlivé dopra The objective of this paper is to highlight crucial presumptions and problems of actual transport systems. The paper is also focused on macroeconomic and microeconomic aspects of quality, proposing qualitative and quantitative quality criteria from macroeconomic and microeconomic viewpoint. The integrated and intermodal transportation systems still have lots of problems to face to achieve acceptable quality. When planning or managing the integrated or intermodal transport system, it is proper to consider both microeconomic and macroeconomic viewpoint. It is also necessary to guarantee a concrete level of service to the customer, to keep him informed and making his traffic decision-making more objective and easy. Implementation of a quality guarantee may first create a proper pressure on all the involved transportation subsystems.
dcterms:title
Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System Management kvality integrovaných a intermodálních dopravních systémů Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System
skos:prefLabel
Management kvality integrovaných a intermodálních dopravních systémů Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System Quality Measures In Integrated And Itermodal Transport System
skos:notation
RIV/00216275:25510/08:00006941!RIV09-MSM-25510___
n3:aktivita
n13:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021627505)
n3:dodaniDat
n9:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n16:2963930 n16:1751425
n3:druhVysledku
n4:D
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
391184
n3:idVysledku
RIV/00216275:25510/08:00006941
n3:jazykVysledku
n8:eng
n3:klicovaSlova
Integrated transport system; intermodal transport system; quality; quality management
n3:klicoveSlovo
n12:quality%20management n12:quality n12:intermodal%20transport%20system n12:Integrated%20transport%20system
n3:kontrolniKodProRIV
[78354ADBDA66]
n3:mistoKonaniAkce
Pardubice
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
Sborník příspěvků konference Logistická centra
n3:obor
n15:BC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2008
n3:tvurceVysledku
Lejsková, Pavla Kudláčková, Nina
n3:typAkce
n19:EUR
n3:zahajeniAkce
2008-11-13+01:00
n3:zamer
n21:MSM0021627505
s:numberOfPages
10
n10:hasPublisher
Tribun EU
n14:isbn
978-80-7399-603-1
n5:organizacniJednotka
25510