This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002277%21RIV08-GA0-25510___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25510%2F05%3A00002277%21RIV08-GA0-25510___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Výzkum degradačních procesů v povrchových vrstvách kontaktních oblastí má úzkou návaznost na studium mechanismů strukturních přeměn v těchto lokalitách. Přes poměrně značné soustředění výzkumných aktivit na tuto problematiku se doposud nepodařilo zcela objasnit procesy, které během provozu způsobují strukturní přeměny v povrchové, resp. podpovrchové zóně kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Nelze v této souvislosti opomenout ani snahu o snížení finanční náročnosti, která obsahuje jak náklady na výrobu i provoz kolejových vozidel a železničních tratí, tak i požadavky na údržbu vozidel a kolejového svršku. Popisované bíle naleptané vrstvy lze identifikovat nejen na povrchu opotřebených kolejnic, ale i na celé řadě dalších komponent, jako jsou např. pístní kroužky, ozubená kola, resp. během obráběcích procesů (technologie řezání, broušení), jakož i různých provozních podmínek (např. mechanismy tření). Jedná se o problematiku, která byla předmětem mnoha experimentálních i simulačních studií. Ovšem, sledované The aim of this work is a study of the microstructure transformations with the residual stress formation that is induced by rolling contact friction and wear in the rail - wheel system. Several small rail-surface samples, we term them as the ?chips?, were chosen for an analyses of the surface changes in the rail - wheel contact. A multitude of different experiments were carried out in order to analyse the microstructure changes at the surface and the near - surface region of the samples and, thus, to contribute to the understanding of the complex rail - wheel rolling contact system. Optical and scanning electron microscope have revealed the white etching layers on the rail segments, i.e. on the cross - section of the ?chips?. At low magnification, the WEL shows its characteristic localy-homogeneous structure of heterogeneous layers, as reported previously. Within the upper part of the white etching layer some short cracks are visible. Other cracks transmit the whole WEL and sometimes propagate directl Výzkum degradačních procesů v povrchových vrstvách kontaktních oblastí má úzkou návaznost na studium mechanismů strukturních přeměn v těchto lokalitách. Přes poměrně značné soustředění výzkumných aktivit na tuto problematiku se doposud nepodařilo zcela objasnit procesy, které během provozu způsobují strukturní přeměny v povrchové, resp. podpovrchové zóně kontaktu mezi kolem a kolejnicí. Nelze v této souvislosti opomenout ani snahu o snížení finanční náročnosti, která obsahuje jak náklady na výrobu i provoz kolejových vozidel a železničních tratí, tak i požadavky na údržbu vozidel a kolejového svršku. Popisované bíle naleptané vrstvy lze identifikovat nejen na povrchu opotřebených kolejnic, ale i na celé řadě dalších komponent, jako jsou např. pístní kroužky, ozubená kola, resp. během obráběcích procesů (technologie řezání, broušení), jakož i různých provozních podmínek (např. mechanismy tření). Jedná se o problematiku, která byla předmětem mnoha experimentálních i simulačních studií. Ovšem, sledované
dcterms:title
Mechanisms of degradation in railway wheel / rail contact in connection with occurence of white etching layers Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou ?White Etching Layers Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou ?White Etching Layers
skos:prefLabel
Mechanisms of degradation in railway wheel / rail contact in connection with occurence of white etching layers Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou ?White Etching Layers Mechanismy degradace v kontaktu železniční kolo / kolejnice v souvislosti s tvorbou ?White Etching Layers
skos:notation
RIV/00216275:25510/05:00002277!RIV08-GA0-25510___
n3:strany
70-75
n3:aktivita
n12:P
n3:aktivity
P(GA101/04/0033)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n14:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n10:1113615 n10:1728768
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
529356
n3:idVysledku
RIV/00216275:25510/05:00002277
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
railway wheel/rail contact; white etching layers; microstructure transformations
n3:klicoveSlovo
n13:microstructure%20transformations n13:railway%20wheel%2Frail%20contact n13:white%20etching%20layers
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[4BCA85925D97]
n3:nazevZdroje
Materiálové inžinierstvo
n3:obor
n6:JG
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n8:GA101%2F04%2F0033
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2005
n3:svazekPeriodika
12
n3:tvurceVysledku
Švanda, Pavel Beneš, Libor
s:issn
1335-0803
s:numberOfPages
6
n11:organizacniJednotka
25510