This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n3http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25510%2F04%3A00001298%21RIV06-MSM-25510___/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25510%2F04%3A00001298%21RIV06-MSM-25510___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Snímač CORREVIT S-CE s integrovaným gyroskopem a simulační software (e.g. MSA) jsou užitečné nástroje pro výzkum stability vozidel. Simulace umožňují zjištění vlivů takřka všech parametrů vozidla na jeho stabilitu snadno a rychle. Snímač Correvit je zase používán takřka při všech jízdních zkouškách vozidel, i těch zkouškách, sloužících k verifikaci matematických modelů. Kinematické veličiny měřené snímačem Correvit poskytují dostatečné informace k rekonstrukci trajektorie a k využití verifikační metody %22Vozidlo-Model%22. Tato verifikační metoda používá rekonstruovanou trajektorii vozidla při jízdní zkoušce jako jeden ze vstupních parametrů pro simulaci. To zajišťuje, že matematický model při simulaci je vystaven vlivům identickým s vlivy působícími na referenční vozidlo. Lze tak dosáhnout přesnější a spolehlivější verifikace modelu. Uvedený příklad ukazuje použitelnost metod v praxi. CORREVIT(R) S-CE sensor with an integrated gyroscope and a simulation software (e.g. MSA) are useful tools for vehicle stability research. Simulations enable to find out influences of almost all vehicle parameters on stability fast and easy. CORREVIT(R) sensor is of use at every driving test and at verifications of vehicles mathematic models. The kinematical quantities measured by CORREVIT(R) sensor provide sufficient information for trajectory reconstruction and therefore they enable to use the sensor even for the Vehicle-Model Verification Method. This verification method uses reconstructed trajectory of a referenced vehicle as an input parameter for simulation. That is why it warrants identical influences on the referenced vehicle and its mathematical model and provides more exact and more credible verification. The aforesaid example shows the algorithm for trajectory reconstruction and the Vehicle-Model Verification Method are applicable and the vehicle-model coincidence is achievable. CORREVIT(R) S-CE sensor with an integrated gyroscope and a simulation software (e.g. MSA) are useful tools for vehicle stability research. Simulations enable to find out influences of almost all vehicle parameters on stability fast and easy. CORREVIT(R) sensor is of use at every driving test and at verifications of vehicles mathematic models. The kinematical quantities measured by CORREVIT(R) sensor provide sufficient information for trajectory reconstruction and therefore they enable to use the sensor even for the Vehicle-Model Verification Method. This verification method uses reconstructed trajectory of a referenced vehicle as an input parameter for simulation. That is why it warrants identical influences on the referenced vehicle and its mathematical model and provides more exact and more credible verification. The aforesaid example shows the algorithm for trajectory reconstruction and the Vehicle-Model Verification Method are applicable and the vehicle-model coincidence is achievable.
dcterms:title
Verification of Matematical Models for Vehicles Rollover Research Using CORREVIT Sensor Verification of Matematical Models for Vehicles Rollover Research Using CORREVIT Sensor Verifikace matematických modelů pro výzkum překlopení vozidla s využitím snímače Correvit
skos:prefLabel
Verification of Matematical Models for Vehicles Rollover Research Using CORREVIT Sensor Verifikace matematických modelů pro výzkum překlopení vozidla s využitím snímače Correvit Verification of Matematical Models for Vehicles Rollover Research Using CORREVIT Sensor
skos:notation
RIV/00216275:25510/04:00001298!RIV06-MSM-25510___
n4:strany
122-127
n4:aktivita
n8:Z
n4:aktivity
Z(MSM 255100002)
n4:dodaniDat
n16:2006
n4:domaciTvurceVysledku
n17:7155549 n17:8566593
n4:druhVysledku
n21:D
n4:duvernostUdaju
n12:S
n4:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
592325
n4:idVysledku
RIV/00216275:25510/04:00001298
n4:jazykVysledku
n20:eng
n4:klicovaSlova
Correvit sensor; stability; road vehicles; trajectory; simulation; rollover
n4:klicoveSlovo
n6:trajectory n6:road%20vehicles n6:simulation n6:Correvit%20sensor n6:rollover n6:stability
n4:kontrolniKodProRIV
[6B56C2DBA0ED]
n4:mistoKonaniAkce
Balatonfüred
n4:mistoVydani
Budapest
n4:nazevZdroje
Advanced manufacturing and repair technologies in vehicle industry
n4:obor
n7:JB
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n16:2004
n4:tvurceVysledku
Zikmund, Tomáš Tesař, Miroslav
n4:typAkce
n18:EUR
n4:zahajeniAkce
2004-05-17+02:00
n4:zamer
n13:MSM%20255100002
s:numberOfPages
6
n3:hasPublisher
Budapest University of Technology and Economics
n14:isbn
963-420-796-0
n11:organizacniJednotka
25510