This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39898416%21RIV15-MSM-25210___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39898416%21RIV15-MSM-25210___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
Kapitola pojednává o komeniologii Radima Palouše, který se Komenským začal zabývat pod vlivem Jana Patočky. Palouš zpřítomňoval Komenského filosofický odkaz jak v dobách totality, tak i s příchodem svobodné společnosti. Tento Komenského odkaz pak promítl do své filosofie výchovy. Jde zejména o harmonický rozvoj vědy a transcendentního nároku na člověka. Palouš zdůrazňuje ústřední theologický motiv Komenského, který byl a stále často je opomíjen. V Patočkově duchu pak Palouš připomíná emendačně-holistické úsilí v oblasti výchovy, které staví kriticky proti materialisticko-pozitivistickým výkladům člověka a světa. Palouš tak ukazuje Komenského jako myslitele, který má co říci člověku nové dějiné epochy - světověku. Jde o věk technologické globální nadvlády člověka nad světem. Palouš tento věk konfrontuje s dávnou Komenského výzvou k obecné poradě o nápravě věcí lidských. Kapitola pojednává o komeniologii Radima Palouše, který se Komenským začal zabývat pod vlivem Jana Patočky. Palouš zpřítomňoval Komenského filosofický odkaz jak v dobách totality, tak i s příchodem svobodné společnosti. Tento Komenského odkaz pak promítl do své filosofie výchovy. Jde zejména o harmonický rozvoj vědy a transcendentního nároku na člověka. Palouš zdůrazňuje ústřední theologický motiv Komenského, který byl a stále často je opomíjen. V Patočkově duchu pak Palouš připomíná emendačně-holistické úsilí v oblasti výchovy, které staví kriticky proti materialisticko-pozitivistickým výkladům člověka a světa. Palouš tak ukazuje Komenského jako myslitele, který má co říci člověku nové dějiné epochy - světověku. Jde o věk technologické globální nadvlády člověka nad světem. Palouš tento věk konfrontuje s dávnou Komenského výzvou k obecné poradě o nápravě věcí lidských. This chapter deals with the Comeniology of Radim Palouš, who began to study Comenius under the influence of Jan Patočka. Palouš brought Comenius's philosophical legacy up to date, both in the time of totalitarianism and with the advent of a free society. He then reflected this legacy from Comenius in his own philosophy of education. This related in particular to the harmonic development of science and the transcendent claim on man. Palouš calls to mind Comenius's central theological motif which was and still is often overlooked. In the spirit of Patočka, Palouš then recalls holistic efforts at emendation in the field of education which take a critical position towards materialist-positivist interpretations of man and the world. Palouš shows Comenius as a thinker who has something to say to mankind in the new historical epoch - the post-1969 world. It is an era of technological global supra-government of mankind over the world. Palouš confronts this era with Comenius's age-old appeal for general consultation about the reform of human affairs.
dcterms:title
Radim Palouš - komeniolog ve světověku Radim Palouš - Comeniologist in the post-1969 period Radim Palouš - komeniolog ve světověku
skos:prefLabel
Radim Palouš - komeniolog ve světověku Radim Palouš - komeniolog ve světověku Radim Palouš - Comeniologist in the post-1969 period
skos:notation
RIV/00216275:25210/14:39898416!RIV15-MSM-25210___
n3:aktivita
n14:I n14:S
n3:aktivity
I, S
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n6:2045478
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
41203
n3:idVysledku
RIV/00216275:25210/14:39898416
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
Comenius, Comeniology, Philosophy, Philosophy of Education
n3:klicoveSlovo
n9:Philosophy%20of%20Education n9:Philosophy n9:Comeniology n9:Comenius
n3:kontrolniKodProRIV
[6B030D923CD1]
n3:mistoVydani
Pardubice
n3:nazevZdroje
Idea harmonie v díle Jana Amose Komenského
n3:obor
n16:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
258
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2014
n3:tvurceVysledku
Prázný, Aleš
s:numberOfPages
14
n15:hasPublisher
Univerzita Pardubice
n17:isbn
978-80-7395-703-2
n12:organizacniJednotka
25210