This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897269%21RIV14-GA0-25210___/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897269%21RIV14-GA0-25210___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Studující přichází o ústřední postavení ve VŠ vládnutí kvůli souběhu tří okolností: vzrůst nezájmu mezi studujícími, posilování akademické oligarchie a nástup manažerských přístupů k %22řízení%22 vysokého školství. Czech students played a central role in the governance of HEIs after 1989, even to the point of provoking protests against ?studentocracy?. We argue, however, that over the last two decades students have largely lost their power due to three important trends. First, the expanding student population has become largely indifferent to issues of higher education governance. Second, academics and especially the academic oligarchy have become the dominant actors in the governance of Czech higher education. And finally, managerial approaches to higher education governance, which gained prominance especially during the last few years, have redefined students? role from ?academic citizens? to ?customers?. Studující přichází o ústřední postavení ve VŠ vládnutí kvůli souběhu tří okolností: vzrůst nezájmu mezi studujícími, posilování akademické oligarchie a nástup manažerských přístupů k %22řízení%22 vysokého školství.
dcterms:title
Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem. Students between power and powerlessness: governance of Czech higher education between studentocracy, academic oligarchy and managerialism Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem.
skos:prefLabel
Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem. Jsou studující všemocní nebo bezmocní? Vládnutí v českém vysokém školství mezi studentokracií, akademickou oligarchií a manažerismem. Students between power and powerlessness: governance of Czech higher education between studentocracy, academic oligarchy and managerialism
skos:notation
RIV/00216275:25210/13:39897269!RIV14-GA0-25210___
n14:predkladatel
n15:orjk%3A25210
n3:aktivita
n4:P
n3:aktivity
P(GAP404/11/0127)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n16:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n13:8718636
n3:druhVysledku
n7:J
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
82006
n3:idVysledku
RIV/00216275:25210/13:39897269
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
students; governance; higher education
n3:klicoveSlovo
n6:students n6:higher%20education n6:governance
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[5841B4DAA09E]
n3:nazevZdroje
Aula
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:projekt
n11:GAP404%2F11%2F0127
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2013
n3:svazekPeriodika
21
n3:tvurceVysledku
Tvrdá, Karla Hündlová, Lucie Pabian, Petr
s:issn
1210-6658
s:numberOfPages
16
n9:organizacniJednotka
25210