This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n3https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216275%3A25210%2F07%3A00009037%21RIV10-MSM-25210___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216275%3A25210%2F07%3A00009037%21RIV10-MSM-25210___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Výchova je většinou považována za adaptaci běžnému obvyklému kulturnímu stavu společnosti (status quo), běžným hodnotám a požadavkům. Zvláště dnes má mimořádný význam exaktní vzdělávání Výchova je většinou považována za adaptaci běžnému obvyklému kulturnímu stavu společnosti (status quo), běžným hodnotám a požadavkům. Zvláště dnes má mimořádný význam exaktní vzdělávání The education is mostly considered as an adaptation to common cultural state of society (status quo), to its values and demands. Today especially the exact education has an extraordinary role in modern educational systems because of its possibility of application in everyday life. Patočka shows, that such exact education is almost the lowest kind of scholarship, which is far off life: is ahistorical, anational and ahuman. Patočka emphasizes, that education is something different: neither an intellectualism nor a dialectical artificiallity is not scholarship, but an spiritual effort to make discipline ourselves; it is the mightiness to make a revision of own position sub specie wholeness of history and life.
dcterms:title
Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky Education as Conflict. To Philosophy of Education of Jan Patočka
skos:prefLabel
Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky Education as Conflict. To Philosophy of Education of Jan Patočka
skos:notation
RIV/00216275:25210/07:00009037!RIV10-MSM-25210___
n4:aktivita
n12:V
n4:aktivity
V
n4:dodaniDat
n15:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n19:2045478
n4:druhVysledku
n18:D
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
459358
n4:idVysledku
RIV/00216275:25210/07:00009037
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
Philosophy; Philosophy of Education; Education
n4:klicoveSlovo
n6:Philosophy%20of%20Education n6:Philosophy n6:Education
n4:kontrolniKodProRIV
[A15600F18B2F]
n4:mistoKonaniAkce
Vysoké nad Jizerou
n4:mistoVydani
Semily
n4:nazevZdroje
Jan Patočka, české dějiny a Evropa : sborník referátů z vědecké konference konané ve dnech 1.-2. června 2007 ve Vysokém nad Jizerou
n4:obor
n9:AA
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n15:2007
n4:tvurceVysledku
Prázný, Aleš
n4:typAkce
n14:EUR
n4:zahajeniAkce
2007-06-02+02:00
s:numberOfPages
5
n13:hasPublisher
Státní oblastní archiv v Litoměřicích - Státní okresní archiv Semily pro Pekařovu společnost Českého ráje v Turnově
n3:isbn
978-80-86254-16-6
n20:organizacniJednotka
25210