This HTML5 document contains 33 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00075041%21RIV15-MSM-14640___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00075041%21RIV15-MSM-14640___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek reflektuje využití specifických nástrojů e-learningové podpory v IS MU pro tvorbu studijních materiálů v předmětu Angličtina na Lékařské fakultě. V důsledku inovace tohoto předmětu došlo ke změně systému testování anglického jazyka a s tím spojená nutnost studenty na nový systém efektivně připravit. Využití interaktivních osnov s odpovědníky se jevilo jako nejvhodnější řešení v nastalé situaci. V prezentaci budou demonstrovány (1) typy otázek v IS MU umožňující nácvik testových dovedností v odborné lékařské angličtině, (2) možnosti získání zpětné vazby pro zjištění validity vzniklých testových cvičení a (3) výsledky studentské ankety zaměřené na užitečnost prezentované e-learningové podpory. The presentation reflects the use of specific e-learning tools in the Masaryk University Information System (IS MU) for the development of study materials in the English subject at the Faculty of Medicine. Due to the innovations of this subject, there has been a change in the system of English language testing and a related necessity to efficiently prepare the students for this new system. The use of interactive syllabi with ROPOT (Revision, Opinion Poll, and Testing) applications seemed to be the most appropriate solution in the given situation. The presentation demonstrates (1) types of questions in the IS MU enabling the practice of test skills in English for medical purposes, (2) possibilities of receiving student feedback for the determination of the validity concerning the created test exercises, and (3) results of the student opinion poll focused on the usefulness of the presented e-learning materials. Příspěvek reflektuje využití specifických nástrojů e-learningové podpory v IS MU pro tvorbu studijních materiálů v předmětu Angličtina na Lékařské fakultě. V důsledku inovace tohoto předmětu došlo ke změně systému testování anglického jazyka a s tím spojená nutnost studenty na nový systém efektivně připravit. Využití interaktivních osnov s odpovědníky se jevilo jako nejvhodnější řešení v nastalé situaci. V prezentaci budou demonstrovány (1) typy otázek v IS MU umožňující nácvik testových dovedností v odborné lékařské angličtině, (2) možnosti získání zpětné vazby pro zjištění validity vzniklých testových cvičení a (3) výsledky studentské ankety zaměřené na užitečnost prezentované e-learningové podpory.
dcterms:title
E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce E-learning as a Means for Developing Test Skills in English for Specific Purposes
skos:prefLabel
E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce E-learning as a Means for Developing Test Skills in English for Specific Purposes E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce
skos:notation
RIV/00216224:14640/14:00075041!RIV15-MSM-14640___
n4:aktivita
n7:I
n4:aktivity
I
n4:dodaniDat
n10:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n15:7361289
n4:druhVysledku
n16:O
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
14041
n4:idVysledku
RIV/00216224:14640/14:00075041
n4:jazykVysledku
n5:cze
n4:klicovaSlova
test skills; e-learning; English for specific purposes
n4:klicoveSlovo
n6:e-learning n6:test%20skills n6:English%20for%20specific%20purposes
n4:kontrolniKodProRIV
[42C6193D4168]
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n4:tvurceVysledku
Helán, Robert
n11:organizacniJednotka
14640