This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00020150%21RIV10-GA0-14560___/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00020150%21RIV10-GA0-14560___
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. Monografie je výstupem stejnojmenného projektu podporovaného GA ČR. Celý text je organizován do šesti základních kapitol. První kapitola se zabývá základními teoretickými koncepty, které jsou relevantní pro analýzu především mikroekonomických aspektů železničního trhu, vztahu státu a železničních dopravců a působení konkurence na železničním trhu. Druhá kapitola využívá historickou metodu při studiu některých problémů, které jsou přítomny v minulosti i současnosti železnic. Analýza příčin některých současných problémů železnice dala překvapující zjištění, že řada problémů má počátky v dávné historii a mnoho z nich se cyklicky opakuje. Na tuto kapitolu navazuje kapitola třetí, která se zabývá ekonomickou historií železnice. V rámci historické analýzy vývoje světových železnic je aplikována teorie životního cyklu na vývoj železnice, včetně možných důsledků pro tvorbu dopravní politiky. The study was supported by GACR project. The first chapter is aimed on microeconomic aspects of railway transport markets, on a relationship between the state and railway operators, and on railway markets competition. A historical method was applied in the second chapter to solve an origin of temporary railway problems. Connected the third chapter was based on economic history of railways using a theory of products life time cycle. Principles and results of applied European common transport policy were discussed in the fourth chapter. The Czech railway network was analyzed in the fifth chapter using a historical method and applying a principle of path dependence. The financial analysis of the Czech railway transport was made in the sixth final chapter.
dcterms:title
Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie Railway Transport - Economic Policy and Theory
skos:prefLabel
Railway Transport - Economic Policy and Theory Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
skos:notation
RIV/00216224:14560/07:00020150!RIV10-GA0-14560___
n3:aktivita
n13:P
n3:aktivity
P(GA402/04/2128)
n3:dodaniDat
n8:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n4:4150546 n4:9007423 n4:2249561 n4:8650667
n3:druhVysledku
n14:B
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
462226
n3:idVysledku
RIV/00216224:14560/07:00020150
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
railway transport; economic policy; transport policy; transport analyses; railways efficiency
n3:klicoveSlovo
n6:transport%20analyses n6:economic%20policy n6:railways%20efficiency n6:railway%20transport n6:transport%20policy
n3:kontrolniKodProRIV
[0292BC1D26E6]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Železniční doprava
n3:nazevZdroje
Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
n3:obor
n11:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetStranKnihy
230
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n16:GA402%2F04%2F2128
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2007
n3:tvurceVysledku
Pospíšil, Tomáš Tomeš, Zdeněk Seidenglanz, Daniel Kvizda, Martin
s:numberOfPages
230
n18:hasPublisher
Masarykova univerzita
n15:isbn
978-80-210-4233-9
n17:organizacniJednotka
14560