This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00047480%21RIV11-MSM-14510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00047480%21RIV11-MSM-14510___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětí všech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jde o metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin). Swimming is one of the favourite motor activities in school physical education. Some children, however, may experience anxious feelings only while imaging the contact with water and therefore, they avoid any swimming courses. Swimming is accompanied not only by feelings of joy, pureness and beauty of the water environment but also by a particular kind of fear under the above mentioned conditions that shall be overcome by volition. Success at overcoming these feelings of fear mostly supports the awareness of ones strength, courage, decisiveness and resourcefulness (Blahutková, Pacholík, 2006). The Halliwick Method of teaching swimming is one of the ways of overcoming these problems. It is a method focused at the handicapped. However, its usage is wider and it may be also used at healthy population with various problems (feelings of anxiosity, problems with contact with water, onerous movements in the water environment due to various reasons). Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětí všech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jde o metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin).
dcterms:title
Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity The Halliwick Concept in the Faculty of Sports Studies of Masaryk University
skos:prefLabel
Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity The Halliwick Concept in the Faculty of Sports Studies of Masaryk University
skos:notation
RIV/00216224:14510/09:00047480!RIV11-MSM-14510___
n3:aktivita
n4:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n16:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n17:2703106
n3:druhVysledku
n15:D
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
316814
n3:idVysledku
RIV/00216224:14510/09:00047480
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
swimming; the Halliwick concept; anxiosity; water environment; the handicapped
n3:klicoveSlovo
n9:anxiosity n9:the%20Halliwick%20concept n9:swimming n9:water%20environment n9:the%20handicapped
n3:kontrolniKodProRIV
[01338CF77267]
n3:mistoKonaniAkce
Hluboká nad Vltavou
n3:mistoVydani
České Budějovice
n3:nazevZdroje
Health Education and Quality of Life II
n3:obor
n12:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2009
n3:tvurceVysledku
Pacholík, Viktor
n3:typAkce
n20:EUR
n3:zahajeniAkce
2009-10-08+02:00
s:numberOfPages
2
n8:hasPublisher
University of South Bohemia in České Budějovice
n10:isbn
978-80-7394-180-2
n13:organizacniJednotka
14510