This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00025969%21RIV10-MSM-14510___/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00025969%21RIV10-MSM-14510___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper presents the methodology and main results of the CPV Video Study of Physics project, which were collected between 2004 and 2007. The following topics are adressed: 1) modes of classroom organisation; 2) phases of instruction; 3) coincidences of modes of classroom management and instructional phases; 4) didactic tools and media; 5) opportunities to talk; 6) teacher beliefs concerning the aims of teaching physics. The findings show that physics teaching is controlled by the teacher and little space is allowed for individual and group activities. The teacher mainly communicates with the students by means of monologue, dictation or dialogue. When phases of teaching are concerned, practising and application are typically employed, while motivation or metacognition based phases appear rather rarely. Modern didactic media are also employed very rarely. Teachers mainly use the blackboard and they do so during all phases of the lesson. Příspěvek seznamuje čtenáře s metodologickým postupem a s hlavními výsledky CPV videostudie fyziky, k nimž se dospělo v letech 2004-2007. Autoři prezentují: 1) pohled na formy, v nichž se výuka odehrává; 2) pohled na fáze, v nichž se výuka odehrává; 3) pohled na vztahy mezi formami a fázemi výuky; 4) pohled na didaktické prostředky a média, která jsou ve výuce uplatňovány; 5) pohled na příležitosti k verbálnímu projevu, které výuka nabízí; 6) pohled na učitelovy subjektivní teorie vztahující se k cílům výuky fyziky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka fyziky na druhém stupni základní školy je silně řízena učitelem a nabízí jen relativně málo prostoru pro samostatné a skupinové aktivity žáků. Dominujícími formami výuky jsou rozhovor se třídou, výklad/přednáška učitele a diktát. Dominujícími fázemi výuky jsou procvičování a aplikace učiva, naopak v relativně malé míře jsou zastoupeny fáze, jejichž jádrem je motivace žáků a metakognitivní podpora učebního procesu. Příspěvek seznamuje čtenáře s metodologickým postupem a s hlavními výsledky CPV videostudie fyziky, k nimž se dospělo v letech 2004-2007. Autoři prezentují: 1) pohled na formy, v nichž se výuka odehrává; 2) pohled na fáze, v nichž se výuka odehrává; 3) pohled na vztahy mezi formami a fázemi výuky; 4) pohled na didaktické prostředky a média, která jsou ve výuce uplatňovány; 5) pohled na příležitosti k verbálnímu projevu, které výuka nabízí; 6) pohled na učitelovy subjektivní teorie vztahující se k cílům výuky fyziky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka fyziky na druhém stupni základní školy je silně řízena učitelem a nabízí jen relativně málo prostoru pro samostatné a skupinové aktivity žáků. Dominujícími formami výuky jsou rozhovor se třídou, výklad/přednáška učitele a diktát. Dominujícími fázemi výuky jsou procvičování a aplikace učiva, naopak v relativně malé míře jsou zastoupeny fáze, jejichž jádrem je motivace žáků a metakognitivní podpora učebního procesu.
dcterms:title
Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky Look on physics instruction in lower secondary school: main findings of the CPV video study of Physics Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky
skos:prefLabel
Look on physics instruction in lower secondary school: main findings of the CPV video study of Physics Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky
skos:notation
RIV/00216224:14510/08:00025969!RIV10-MSM-14510___
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(LC06046)
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n8:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n6:2821648 n6:9144668 n6:5880386 n6:8648840
n3:druhVysledku
n14:J
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
387120
n3:idVysledku
RIV/00216224:14510/08:00025969
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
phases of teaching; classroom management; opportunity to learn; video study; physics teaching
n3:klicoveSlovo
n11:classroom%20management n11:physics%20teaching n11:phases%20of%20teaching n11:opportunity%20to%20learn n11:video%20study
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[3282DDFCE2FF]
n3:nazevZdroje
Orbis scholae
n3:obor
n16:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n17:LC06046
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2008
n3:svazekPeriodika
2
n3:tvurceVysledku
Janík, Tomáš Janíková, Marcela Najvarová, Veronika Najvar, Petr
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
23
n5:organizacniJednotka
14510