This HTML5 document contains 39 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/kodPristupu/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14510%2F04%3A00011593%21RIV08-GA0-14510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14510%2F04%3A00011593%21RIV08-GA0-14510___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003630.htm
dcterms:description
The article sums up the results of the opening stage of such research from the Czech milieu. The authors explore how teachers comprehend the term of in-service training, which kind of educational events they prefer, and which can their paths of choice within the educational event be. The teachers choice seem to be very often random, offhand, and strongly influenced by the accessibility of the event, in terms of time, location, and costs, by colleagues references, and by the attractiveness of the subject matter. The article sums up the results of the opening stage of such research from the Czech milieu. The authors explore how teachers comprehend the term of in-service training, which kind of educational events they prefer, and which can their paths of choice within the educational event be. The teachers choice seem to be very often random, offhand, and strongly influenced by the accessibility of the event, in terms of time, location, and costs, by colleagues references, and by the attractiveness of the subject matter. lánek shrnuje výsledky první fáze výzkumu s názvem Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel. Autorky popisují, jak uitelé rozumjí pojmu další vzdlávání, jaké formy dalšího vzdlávání preferují a jaká mže být jejich cesta k volb vzdlávací akce. Volby vzdlávací akce uiteli bývá mnohdy náhodná a siln ovlivnná dostupností nabídky, dobou konání akce, místem, cenou, referencemi koleg a atraktivním obsahem akce.
dcterms:title
Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel: vzdlávací poteby a oekávání Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations
skos:prefLabel
Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations Psychologické aspekty dalšího vzdlávání uitel: vzdlávací poteby a oekávání Psychological Aspects of In-service Teacher Training: Educational Needs and Expectations
skos:notation
RIV/00216224:14510/04:00011593!RIV08-GA0-14510___
n3:aktivita
n4:P
n3:aktivity
P(GA406/03/0700)
n3:dodaniDat
n10:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n6:9076867 n6:8332932
n3:druhVysledku
n19:A
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
583128
n3:idVysledku
RIV/00216224:14510/04:00011593
n3:jazykVysledku
n16:eng
n3:klicovaSlova
in-service teacher training; educational needs; teacher educational expectaions
n3:klicoveSlovo
n12:teacher%20educational%20expectaions n12:in-service%20teacher%20training n12:educational%20needs
n3:kodPristupu
n15:V
n3:kontrolniKodProRIV
[F5A2A5B857A2]
n3:obor
n18:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n17:GA406%2F03%2F0700
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2004
n3:tvurceVysledku
Lazarová, Bohumíra Prokopová, Alice
n3:verzeVyzkumneZpravy
Education Line
n5:organizacniJednotka
14510