This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078668%21RIV15-MSM-14410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078668%21RIV15-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
The article examines the changes in the curriculum in the context of sustainable development. The content analysis of curriculum and relevant sources presents the possibility of a gradual transition from the anti-environmental to the proenvironmental orientation in kindergarten. Particular attention is paid to the explanation of so called biophile orientation of education which serves as a basis for determining of educational goals and principles in cognitive, cognitive- affective and cognitive - motoric domains. Concrete steps reflecting the work of teachers under the conditions. Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele. Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele.
dcterms:title
Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání Let us make children to live well and happily or how pre-school education can contribute to it Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání
skos:prefLabel
Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání Let us make children to live well and happily or how pre-school education can contribute to it
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00078668!RIV15-MSM-14410___
n3:aktivita
n19:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n17:7218877
n3:druhVysledku
n6:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
1382
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00078668
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
Pre-school education; education; relationship to nature; eco-social theory of education; biophile orientation of education; aims and principles of biophile orientation of education.
n3:klicoveSlovo
n7:biophile%20orientation%20of%20education n7:relationship%20to%20nature n7:aims%20and%20principles%20of%20biophile%20orientation%20of%20education. n7:Pre-school%20education n7:eco-social%20theory%20of%20education n7:education
n3:kontrolniKodProRIV
[942D693463AE]
n3:mistoKonaniAkce
Rájecké Teplice
n3:mistoVydani
Prešov
n3:nazevZdroje
Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja
n3:obor
n20:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2014
n3:tvurceVysledku
Horká, Hana
n3:typAkce
n8:EUR
n3:zahajeniAkce
2015-05-16+02:00
s:numberOfPages
9
n14:hasPublisher
Prešovská univerzita v Prešove
n13:isbn
9788055511528
n5:organizacniJednotka
14410