This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077771%21RIV15-MSM-14410___/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077771%21RIV15-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=4047
dcterms:description
Předložená přehledová studie zpřístupňuje poznatky o metakognici a možnostech jejího rozvíjení v kontextu výuky. Studie je členěna do tří hlavních částí. První část se zabývá vymezením pojmu metakognice, představuje její strukturaci vybranými autory do dílčích komponent a pokouší se o jejich utřídění. Část druhá objasňuje koncept metakognice ve vztahu k autoregulaci učení a sebereflexi. V části třetí je charakterizována výuka podporující metakognici, popsáno rozvíjení a hodnocení metakognice ve výuce prostřednictvím různých přístupů a nástrojů. Potenciál k rozvíjení metakognice vnímáme především v zapojování učitelských otázek náležité kognitivní náročnosti a ve výukové fázi rekapitulace. Studie na metakognici nahlíží jako na způsob zvyšování kvality výuky v zájmu „nové“ (produktivní) kultury vyučování a učení. Předložená přehledová studie zpřístupňuje poznatky o metakognici a možnostech jejího rozvíjení v kontextu výuky. Studie je členěna do tří hlavních částí. První část se zabývá vymezením pojmu metakognice, představuje její strukturaci vybranými autory do dílčích komponent a pokouší se o jejich utřídění. Část druhá objasňuje koncept metakognice ve vztahu k autoregulaci učení a sebereflexi. V části třetí je charakterizována výuka podporující metakognici, popsáno rozvíjení a hodnocení metakognice ve výuce prostřednictvím různých přístupů a nástrojů. Potenciál k rozvíjení metakognice vnímáme především v zapojování učitelských otázek náležité kognitivní náročnosti a ve výukové fázi rekapitulace. Studie na metakognici nahlíží jako na způsob zvyšování kvality výuky v zájmu „nové“ (produktivní) kultury vyučování a učení. The aim of review study is to define the concept of metacongition and apply it in the context of teaching. The study is divided into two main parts. The first seeks to define the concept of metacognition, and presents its components and their categorisation. The second part define metacognition in relation to self-regulation and self-reflextion. The third part offers a characterisation of teaching that encourages metacognition, and describes the development and evaluation of metacognition in teaching.In addition to the encouragment of metacognitive processes the “new” (productive) culture of teaching and learning stresses the individualisation of learning processes or introduction of authentic teaching exercises demanding the transfer of what has been learnt to new contexts (the pupils actively “construct” their learning).
dcterms:title
Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky Metacognition - Definition of the Concept and its Application in the Context of Teaching Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky
skos:prefLabel
Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky Metakognice – vymezení pojmu a jeho uchopení v kontextu výuky Metacognition - Definition of the Concept and its Application in the Context of Teaching
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00077771!RIV15-MSM-14410___
n4:aktivita
n17:S
n4:aktivity
S
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n6:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n7:9023089
n4:druhVysledku
n14:J
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
28549
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00077771
n4:jazykVysledku
n9:cze
n4:klicovaSlova
metacognition; components; developmnet; evaluation; learning
n4:klicoveSlovo
n5:evaluation n5:developmnet n5:metacognition n5:learning n5:components
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[83BB3B1C2A1F]
n4:nazevZdroje
Pedagogika
n4:obor
n12:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n4:svazekPeriodika
64
n4:tvurceVysledku
Lokajíčková, Veronika
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
20
n18:organizacniJednotka
14410