This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075535%21RIV15-MSM-14410___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075535%21RIV15-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n21:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://k101.unob.cz/kolokvium/7archiv/2014/1abs/0prisp/1bockovt.pdf
dcterms:description
The work builds upon the previous findings of its authors that only a few of PowerPoint presentations for teaching chemistry available at the Methodological portal RVP comply with the principle of the rule called 6 x 6 and use so called concise slides. It has been proved that neglecting of these two principles can reduce the effectiveness of teaching. This work compares the findings mentioned above with physics as a similar teaching subject and also confronts the situation with opinions of students of chemistry teaching in their last year of study. Práce navazuje na dřívější zjištění autorek, že jen málokteré z PowerPointových prezentací pro výuku chemie, vystavených na Metodickém portále RVP, vyhovují pravidlu 6 x 6 a zásadě využití stručných snímků. Je prokázáno, že nedodržení těchto dvou zásad může snižovat efektivitu výuky. Tato práce jednak srovnává uvedenou situaci s fyzikou jako příbuzným vyučovacím předmětem, jednak konfrontuje situaci s názory studentů posledního ročníku studia učitelství chemie. Práce navazuje na dřívější zjištění autorek, že jen málokteré z PowerPointových prezentací pro výuku chemie, vystavených na Metodickém portále RVP, vyhovují pravidlu 6 x 6 a zásadě využití stručných snímků. Je prokázáno, že nedodržení těchto dvou zásad může snižovat efektivitu výuky. Tato práce jednak srovnává uvedenou situaci s fyzikou jako příbuzným vyučovacím předmětem, jednak konfrontuje situaci s názory studentů posledního ročníku studia učitelství chemie.
dcterms:title
Co učit budoucí učitele o tvorbě PowerPointových prezentací? Co učit budoucí učitele o tvorbě PowerPointových prezentací? What to Teach Future Teachers about PowerPoint Presentations?
skos:prefLabel
Co učit budoucí učitele o tvorbě PowerPointových prezentací? Co učit budoucí učitele o tvorbě PowerPointových prezentací? What to Teach Future Teachers about PowerPoint Presentations?
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00075535!RIV15-MSM-14410___
n3:aktivita
n14:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n15:7564023 n15:6286119 n15:9286500
n3:druhVysledku
n8:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
7653
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00075535
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
PowerPoint; chemistry; effectiveness of teaching; rules for creation of presentations
n3:klicoveSlovo
n4:rules%20for%20creation%20of%20presentations n4:PowerPoint n4:chemistry n4:effectiveness%20of%20teaching
n3:kontrolniKodProRIV
[096D4562140F]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n3:tvurceVysledku
Žemličková, Lenka Bočková, Tereza Cídlová, Hana
n3:typAkce
n19:EUR
n3:zahajeniAkce
2014-05-22+02:00
s:numberOfPages
10
n17:hasPublisher
Univerzita Obrany
n20:isbn
9788072319589
n13:organizacniJednotka
14410