This HTML5 document contains 52 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074198%21RIV15-GA0-14410___/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074198%21RIV15-GA0-14410___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2565
dcterms:description
This review sets out to map the research connected to the concept of teachers' professional vision (ability to notice). Professional vision entails the processes of selective attention and knowledge-based reasoning, which guide the action of professionals in situations in the context of their domains. The review builds on 19 journal papers included in Web of Science and/or ERIC databases. All these papers present original empirical research studies and focus on professional vision (or ability to notice). The review aims to answer the following questions: How is professional vision conceptionalized in these studies? Which aims and research questions do these studies set? Which methods and approaches do the studies use? What important conclusions do the studies draw? The authors conclude the review with a summary of its findings and a discussion. It appears that the research field is dominated by studies in the area of mathematics education. The focus on humanities and arts seems to be missing. Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s konceptem profesní vidění (resp. schopnost všimnout si) u učitelů. Profesní vidění zahrnuje procesy výběrového zaměření pozornosti a uvažování založeného na vědění, které vedou jednání profesionálů v situacích spjatých s jejich profesemi. Přehledová studie vychází z 19 časopiseckých studií zahrnutých do databází Web of Science a/nebo ERIC, které prezentují originální výzkumy zaměřené na profesní vidění (resp. schopnost všimnout si). Studie zodpovídá následující otázky: Jak je profesní vidění ve studiích konceptualizováno? Jaké cíle a otázky jsou ve studiích sledovány? Jaké přístupy a metody jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie autoři předkládají shrnutí poznatků spolu s jejich diskusí. Ukazují, že ve výzkumech dominuje oblast matematického vzdělávání. Prozatím chybí zaměření na společenskovědní a umělecké obory. Existuje mnoho nástrojů ke zkoumání profesního vidění po akci. Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s konceptem profesní vidění (resp. schopnost všimnout si) u učitelů. Profesní vidění zahrnuje procesy výběrového zaměření pozornosti a uvažování založeného na vědění, které vedou jednání profesionálů v situacích spjatých s jejich profesemi. Přehledová studie vychází z 19 časopiseckých studií zahrnutých do databází Web of Science a/nebo ERIC, které prezentují originální výzkumy zaměřené na profesní vidění (resp. schopnost všimnout si). Studie zodpovídá následující otázky: Jak je profesní vidění ve studiích konceptualizováno? Jaké cíle a otázky jsou ve studiích sledovány? Jaké přístupy a metody jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie autoři předkládají shrnutí poznatků spolu s jejich diskusí. Ukazují, že ve výzkumech dominuje oblast matematického vzdělávání. Prozatím chybí zaměření na společenskovědní a umělecké obory. Existuje mnoho nástrojů ke zkoumání profesního vidění po akci.
dcterms:title
Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole Teachers' professional vision: an attempt to review the research area
skos:prefLabel
Teachers' professional vision: an attempt to review the research area Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00074198!RIV15-GA0-14410___
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(GA13-21961S)
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n6:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n4:6069029 n4:3614999 n4:9580433 n4:6779727 n4:5880386 n4:6753817
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
40059
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00074198
n3:jazykVysledku
n5:cze
n3:klicovaSlova
professional vision; ability to notice; teacher; educational research
n3:klicoveSlovo
n7:teacher n7:ability%20to%20notice n7:professional%20vision n7:educational%20research
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[1C37A84C2898]
n3:nazevZdroje
Pedagogika
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
6
n3:pocetTvurcuVysledku
6
n3:projekt
n14:GA13-21961S
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2014
n3:svazekPeriodika
64
n3:tvurceVysledku
Janík, Miroslav Minaříková, Eva Janík, Tomáš Kostková, Klára Píšová, Michaela Hublová, Gabriela
s:issn
0031-3815
s:numberOfPages
26
n17:organizacniJednotka
14410