This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074165%21RIV15-GA0-14410___/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074165%21RIV15-GA0-14410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p721_3a_slaviketal.pdf
dcterms:description
Tato teoreticko-metodologická studie představuje specifický přístup k výzkumu kvality výuky v oborových didaktikách, jenž je založen na anotování–analyzování–alterování výukových situací (metodika 3A). Koncepce metodiky vychází z praktického obratu v sociohumanitních vědách, který je reprezentován dvěma tezemi: (1) Praxe je východiskem teorie. (2) Teorie má být prakticky založená a orientovaná. Text seznamuje s ideovým kontextem, hlavními myšlenkami a koncepčními zdroji metodiky 3A a vysvětluje pojetí výzkumu založeného na Peschlově cyklu sdílení znalostí. Je objasněna souvislost metodiky 3A s koncepcí reflektivní praxe v přípravě učitelů a je vysvětlen teoretický model pro posuzování kvality výuky prostřednictvím metodiky 3A. Tento model, nazvaný Model hloubkové struktury výuky, umožňuje vyhodnocovat integritu mezi obsahem výuky, jejími cíli a konkrétními činnostmi žáků při řešení učebních úloh. The theoretical-methodological study introduces a specific approach to research on the quality of instruction in the field of subject matter didactics, which is based on annotating – analysing – suggesting alternatives (3A model). The model follows from a practical turn in social sciences and humanities, which is represented by two theories: (1) Practice forms the basis for theory. (2) Theory should be practice-based and oriented. The paper introduces the philosophical background, main ideas and conceptual sources of the 3A model. It also explains a research approach based on Peschl’s knowledge sharing cycle. The link between 3A model and reflective practice in teacher education is clarified and the theoretical model for evaluating the quality of instruction through 3A (Deep structure of instruction model) is explained. This model allows us to assess the integration of the content of instruction, its aims and concrete pupils‘ activities when completing tasks. Tato teoreticko-metodologická studie představuje specifický přístup k výzkumu kvality výuky v oborových didaktikách, jenž je založen na anotování–analyzování–alterování výukových situací (metodika 3A). Koncepce metodiky vychází z praktického obratu v sociohumanitních vědách, který je reprezentován dvěma tezemi: (1) Praxe je východiskem teorie. (2) Teorie má být prakticky založená a orientovaná. Text seznamuje s ideovým kontextem, hlavními myšlenkami a koncepčními zdroji metodiky 3A a vysvětluje pojetí výzkumu založeného na Peschlově cyklu sdílení znalostí. Je objasněna souvislost metodiky 3A s koncepcí reflektivní praxe v přípravě učitelů a je vysvětlen teoretický model pro posuzování kvality výuky prostřednictvím metodiky 3A. Tento model, nazvaný Model hloubkové struktury výuky, umožňuje vyhodnocovat integritu mezi obsahem výuky, jejími cíli a konkrétními činnostmi žáků při řešení učebních úloh.
dcterms:title
Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí Analysing and improving instructional quality in subject matter didactics: 3A model between theory and practice Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí
skos:prefLabel
Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí Analysing and improving instructional quality in subject matter didactics: 3A model between theory and practice
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00074165!RIV15-GA0-14410___
n3:aktivita
n19:P
n3:aktivity
P(GA14-06480S)
n3:cisloPeriodika
5
n3:dodaniDat
n7:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n14:8238154 n14:5880386 n14:5628830
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
57458
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00074165
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
instruction; instructional quality; subject matter didactics; sharing knowledge; case studies
n3:klicoveSlovo
n4:instructional%20quality n4:instruction n4:subject%20matter%20didactics n4:sharing%20knowledge n4:case%20studies
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[52A03D575E4B]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:projekt
n17:GA14-06480S
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2014
n3:svazekPeriodika
24
n3:tvurceVysledku
Slavík, Jan Tupý, Jan Janík, Tomáš Jarníková, Jitka
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
32
n15:organizacniJednotka
14410