This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074145%21RIV15-GA0-14410___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n8http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074145%21RIV15-GA0-14410___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
The study, within the dissertation theses, deals with the issue of multilingualism as a particular goal of language education. The author aims to offer an insight into the additional language teaching at primary/secondary schools in the context of multilingualism. The first part of the paper provides a definition of the concept of multilingualism, which forms the theoretical background of our study (i.e. multilingualism as a particular goal of language teaching). As we define multilingualism as pupils’ ability to speak three or more languages, we propose a system for ordering and labelling these languages. The next part of the paper focuses on acquisition of additional (second, third etc.) languages and its characteristics. The fourth part of the paper deals with the didactic approach to the concept of multilingualism and its possible implementation into additional language teaching. Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnost žáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých…) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktické uchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků. Studie, která vznikla ve vazbě na disertační výzkum autora, je věnována otázce mnohojazyčnosti jako dílčímu cíli jazykového vzdělávání. Záměrem autora je nabídnout čtenáři vhled do problematiky výuky dalších cizích jazyků ve škole v kontextu podpory mnohojazyčnosti. V první části textu jsme vymezili koncepci mnohojazyčnosti, kterou chápeme jako zastřešující teoretický rámec pro naše pojetí (tedy pojetí mnohojazyčnosti jako dílčí cíl výuky cizích jazyků). Protože mnohojazyčnost definujeme jako schopnost žáka ovládat alespoň tři jazyky, v následující části jsme navrhli, jak tyto jazyky označovat a řadit. V další části nahlížíme osvojování dalších (tedy druhých, třetích, čtvrtých…) cizích jazyků a její specifika. Ve čtvrté části se zaměříme na didaktické uchopení koncepce mnohojazyčnosti a na možnou implementaci podpory mnohojazyčnosti do výuky dalších cizích jazyků.
dcterms:title
Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
skos:prefLabel
Concept of multilingualism as a particular goal of foreign language education and possibilities for its support Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory
skos:notation
RIV/00216224:14410/14:00074145!RIV15-GA0-14410___
n4:aktivita
n13:P
n4:aktivity
P(GAP407/12/0432)
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n10:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n19:6069029
n4:druhVysledku
n14:J
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
29614
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/14:00074145
n4:jazykVysledku
n5:cze
n4:klicovaSlova
multilingualism; theory of third or additional language acquisition; language teaching; didactic approach to support multilingualism; teacher’s competence for multilingualism support
n4:klicoveSlovo
n9:teacher%E2%80%99s%20competence%20for%20multilingualism%20support n9:language%20teaching n9:theory%20of%20third%20or%20additional%20language%20acquisition n9:didactic%20approach%20to%20support%20multilingualism n9:multilingualism
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[473FF34BB6F0]
n4:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n4:obor
n11:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n16:GAP407%2F12%2F0432
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2014
n4:svazekPeriodika
roč. 24
n4:tvurceVysledku
Janík, Miroslav
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
23
n8:doi
10.5817/PedOr2014-3-330
n17:organizacniJednotka
14410