This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072393%21RIV14-MSM-14410___/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072393%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků. Cílem této kapitoly je přispět k utřídění koncepčních a metodologických východisek v didaktice cizích jazyků, která může (kromě pedagogických konceptů a metod) stavět i na východiscích a metodách z lingvistiky. Po nastínění různých pohledů na vztah didaktiky cizích jazyků k pedagogice a k lingvistice se kapitola zaměřuje na lingvistickou teorii a metodologii ve výzkumu v didaktice cizích jazyků. Pohybuje na rozhraní teoretických pozic definujících pohledy na diskurs a metodologických pozic zohledňujících postupy příslušných analýz, přičemž jsou představeny čtyři typy diskursivně analytických studií. Zvláštní pozornost je dále věnována výzkumu žákovského jazyka. Na konci kapitoly jsou nastíněny vztahy uvedených typů studií k problémům zkoumaným v didaktice cizích jazyků. The aim of this chapter is to contribute to the systematizing of conceptual and methodological bases of foreign language didactics (FLD), which can build not only on educational, but also on linguistic theory and methodology. Having outlined different views on the FLD-education and FLD-linguistics relationships, the chapter focuses on linguistic theory and methodology relevant to FLD research. The chapter introduces four types of discourse-analytic studies while making connections between theoretical positions related to discourse and methodological positions defining the analyses. Special attention is paid to learner language research. Finally, the relationships between the four types of discourse-analytic studies and selected research problems in FLD are outlined.
dcterms:title
Selected aspects of linguistic theory and methodology in foreign language didactics research Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků
skos:prefLabel
Selected aspects of linguistic theory and methodology in foreign language didactics research Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků Vybrané aspekty lingvistické teorie a metodologie ve výzkumu v didaktice cizích jazyků
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00072393!RIV14-MSM-14410___
n16:predkladatel
n20:orjk%3A14410
n3:aktivita
n9:P
n3:aktivity
P(EE2.3.30.0009)
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n17:8085242
n3:druhVysledku
n12:C
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
115213
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00072393
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
foreign language didactics; discourse; discourse analysis; learner language
n3:klicoveSlovo
n4:discourse%20analysis n4:learner%20language n4:discourse n4:foreign%20language%20didactics
n3:kontrolniKodProRIV
[C92D64E68FEE]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Spisy Pedagogické fakulty MU 165
n3:nazevZdroje
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
346
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n18:EE2.3.30.0009
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Tůma, František
s:numberOfPages
14
n15:hasPublisher
Masarykova univerzita
n10:isbn
9788021066823
n11:organizacniJednotka
14410