This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072106%21RIV14-MSM-14410___/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072106%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
V kapitole představujeme komparativní studii podpory a intervence dětí s problémy v chování v podmínkách finské a české základní školy. Výzkumné šetření analyzuje a srovnává strategie a podmínky speciální podpory cílové skupiny v praxi škol obou školských sytémů. S vědomím omezených možností výzkumné studie na vybraných dvou školách přistupujeme k výstupům jako k inspirativním zdrojům pro další možné výzkumy a praxi škol s cílem posílit myšlenku práva na vzdělávání v podmínkách běžné základní školy i pro děti s problémy v chování. V kapitole představujeme komparativní studii podpory a intervence dětí s problémy v chování v podmínkách finské a české základní školy. Výzkumné šetření analyzuje a srovnává strategie a podmínky speciální podpory cílové skupiny v praxi škol obou školských sytémů. S vědomím omezených možností výzkumné studie na vybraných dvou školách přistupujeme k výstupům jako k inspirativním zdrojům pro další možné výzkumy a praxi škol s cílem posílit myšlenku práva na vzdělávání v podmínkách běžné základní školy i pro děti s problémy v chování. The article concerns about approaches of intervention on pupils with behavioural problems within their integration in secondary school in Finland and Czech Republic. The subject of the article was chosen based on necessity of eff ective intervention for pupils with behavioural problems in main stream schooling. The research analyses and compares systems of special support off ered children with behavioural problems in chosen Finnish and Czech schools. The article off ers interesting ideas and approaches of solving problems in behaviour based on results of the research. It can be an inspiration for better quality of working with pupils with behavioural problems. The aim of the research is to support integration of children with behavioural problems and prevent their separation from main stream schools and segregation in special organizations.
dcterms:title
Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
skos:prefLabel
Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00072106!RIV14-MSM-14410___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A14410
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n12:9984852 n12:9970533
n3:druhVysledku
n20:C
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
107304
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00072106
n3:jazykVysledku
n7:cze
n3:klicovaSlova
behavioural problems; integration; intervention; special support system; special educational needs; inclusion; crossnational comparison
n3:klicoveSlovo
n11:inclusion n11:behavioural%20problems n11:crossnational%20comparison n11:special%20support%20system n11:intervention n11:integration n11:special%20educational%20needs
n3:kontrolniKodProRIV
[3ED04D51F386]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n3:nazevZdroje
Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion.
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
256
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:tvurceVysledku
Chládková, Alena Vojtová, Věra
s:numberOfPages
10
n17:hasPublisher
Masarykova univerzita
n18:isbn
9788021066458
n9:organizacniJednotka
14410