This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072018%21RIV14-MSM-14410___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072018%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
Kapitola pojednává o vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální. Zabývá se možnostmi a podmínkami vzdělávání a možnostmi komunikace žáků s hluchoslepotou, uvádí definice postižení a věnuje se charakteristice žáků s hluchoslepotou. V kapitole jsou uvedeny dva příklady vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální, je poukázáno na vymezení legislativního rámce vzdělávání a na možnosti poradenství v této oblasti. The chapter discusses teaching pupils with deafblindness in special schools. It deals with the possibilities and conditions of education and communication capabilities in pupils with deafblindness, it presents this disability definition and focuses on the characteristics of pupils with deafblindness. The chapter gives two examples of teaching pupils with deafblindness in special schools; we also focus on the legislation policy for education and counselling possibilities in this area. Kapitola pojednává o vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální. Zabývá se možnostmi a podmínkami vzdělávání a možnostmi komunikace žáků s hluchoslepotou, uvádí definice postižení a věnuje se charakteristice žáků s hluchoslepotou. V kapitole jsou uvedeny dva příklady vzdělávání žáků s hluchoslepotou v základní škole speciální, je poukázáno na vymezení legislativního rámce vzdělávání a na možnosti poradenství v této oblasti.
dcterms:title
Žáci s hluchoslepotou Žáci s hluchoslepotou Students with Deafblindness
skos:prefLabel
Žáci s hluchoslepotou Students with Deafblindness Žáci s hluchoslepotou
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00072018!RIV14-MSM-14410___
n13:predkladatel
n14:orjk%3A14410
n4:aktivita
n17:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n9:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n20:6052185
n4:druhVysledku
n19:C
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
117733
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00072018
n4:jazykVysledku
n7:cze
n4:klicovaSlova
deafblindness; a pupil with deafblindness; special schools; FEP SS; pedagogical and psychological counselling services; subject communication; structuring of time and space
n4:klicoveSlovo
n6:FEP%20SS n6:deafblindness n6:a%20pupil%20with%20deafblindness n6:structuring%20of%20time%20and%20space n6:pedagogical%20and%20psychological%20counselling%20services n6:subject%20communication n6:special%20schools
n4:kontrolniKodProRIV
[CFC1147AA250]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools.
n4:obor
n12:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
310
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2013
n4:tvurceVysledku
Hricová, Lenka
s:numberOfPages
29
n10:hasPublisher
Masarykova univerzita
n15:isbn
9788021066731
n18:organizacniJednotka
14410