This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071100%21RIV14-MSM-14410___/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071100%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
The chapter deals with communication disorders in students with moderate intellectual disability. Primary disability manifested as reduced intellectual ability is also reflected in the secondary communication abilities of the individual, receptive and expressive language is usually impaired, a person with intellectual disability is limited in skills of social use of communication skills. The chapter introduces speech therapy as a part of the intervention in students with moderate intellectual disabilities living in institutions with regards to the development of their pragmatic language. The chapter presents the results of quantitatively oriented research with the elements of qualitative methods, the main research techniques are a questionnaire and interviews with teachers, speech therapists and social services workers. Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u žáků v pásmu středně těžkého mentálního postižení. Primární zdravotní postižení projevující se snížením intelektových schopností se sekundárně odráží rovněž v komunikační schopnosti jedince, narušena je obvykle receptivní i expresivní stránka jazyka, osoba s mentálním postižením je omezena v dovednostech sociálního užití komunikačních schopností. Kapitola se věnuje logopedické intervenci u žáků se středně těžkým mentálním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb s ohledem na rozvoj jejich pragmatické jazykové roviny. Kapitola prezentuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkumného šetření s navázáním kvalitativních metod, hlavní výzkumnou techniku tvoří nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce a rozhovory s učiteli, logopedy a pracovníky v sociálních službách. Předmětem šetření je analýza rozvoje sociální aplikace komunikace u žáků s mentálním postižením v prostředí sociálních služeb. Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u žáků v pásmu středně těžkého mentálního postižení. Primární zdravotní postižení projevující se snížením intelektových schopností se sekundárně odráží rovněž v komunikační schopnosti jedince, narušena je obvykle receptivní i expresivní stránka jazyka, osoba s mentálním postižením je omezena v dovednostech sociálního užití komunikačních schopností. Kapitola se věnuje logopedické intervenci u žáků se středně těžkým mentálním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb s ohledem na rozvoj jejich pragmatické jazykové roviny. Kapitola prezentuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkumného šetření s navázáním kvalitativních metod, hlavní výzkumnou techniku tvoří nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce a rozhovory s učiteli, logopedy a pracovníky v sociálních službách. Předmětem šetření je analýza rozvoje sociální aplikace komunikace u žáků s mentálním postižením v prostředí sociálních služeb.
dcterms:title
Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením The Importance of Strengthening Pragmatic Language in Students with Moderate Intellectual Disability Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením
skos:prefLabel
Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením The Importance of Strengthening Pragmatic Language in Students with Moderate Intellectual Disability Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00071100!RIV14-MSM-14410___
n12:predkladatel
n13:orjk%3A14410
n4:aktivita
n16:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021622443)
n4:dodaniDat
n11:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n14:8275785 n14:7678444
n4:druhVysledku
n5:C
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
116785
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00071100
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
communication skills; social services; institutions; home; day care centre; speech therapy
n4:klicoveSlovo
n10:institutions n10:day%20care%20centre n10:home n10:communication%20skills n10:social%20services n10:speech%20therapy
n4:kontrolniKodProRIV
[D1A6012B880A]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n4:nazevZdroje
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII
n4:obor
n21:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetStranKnihy
418
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n11:2013
n4:tvurceVysledku
Kopečný, Petr Klenková, Jiřina
n4:zamer
n9:MSM0021622443
s:numberOfPages
12
n7:hasPublisher
Paido
n19:isbn
9788073152468
n20:organizacniJednotka
14410