This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068776%21RIV14-MSM-14410___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068776%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek je věnován Catalanově posloupnosti a jejím prvkům, tzv. Catalanovým číslům. Tato čísla, přestože se ve školské matematice nevyskytují (a to ani na universitách), mají velmi zajímavé aplikace. V příspěvku jsou uvedeny některé problémy, jejichž řešení lze formulovat pomocí Catalanových čísel. Uvedené problémy mohou rovněž přispět k rozvoji kombinatorického myšlení studentů, což je jeden z důležitých úkolů současné matematiky. Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek je věnován Catalanově posloupnosti a jejím prvkům, tzv. Catalanovým číslům. Tato čísla, přestože se ve školské matematice nevyskytují (a to ani na universitách), mají velmi zajímavé aplikace. V příspěvku jsou uvedeny některé problémy, jejichž řešení lze formulovat pomocí Catalanových čísel. Uvedené problémy mohou rovněž přispět k rozvoji kombinatorického myšlení studentů, což je jeden z důležitých úkolů současné matematiky. The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article is devoted to Catalan sequence and its elements, so called Catalan numbers. These numbers, although not mentioned in school mathematics (not even at universities), have a lot of interesting applications. The article shows some problems, the solution of which is formulated with the help of Catalan numbers. The shown topic can contribute to developing combinatory thinking of students, which is one of the most important tasks of the contemporary mathematics.
dcterms:title
Catalan Numbers in School Mathematics Catalanova čísla ve školské matematice Catalanova čísla ve školské matematice
skos:prefLabel
Catalanova čísla ve školské matematice Catalanova čísla ve školské matematice Catalan Numbers in School Mathematics
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00068776!RIV14-MSM-14410___
n5:predkladatel
n17:orjk%3A14410
n3:aktivita
n10:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n16:6459900
n3:druhVysledku
n7:D
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
64399
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00068776
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Catalan sequence; Catalan numbers; school mathematics
n3:klicoveSlovo
n8:Catalan%20sequence n8:school%20mathematics n8:Catalan%20numbers
n3:kontrolniKodProRIV
[A8D5AB8FC5B5]
n3:mistoKonaniAkce
Žilina
n3:mistoVydani
Žilina
n3:nazevZdroje
Informačný vek modifikuje metódy a formy vyučovania matematiky
n3:obor
n6:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:tvurceVysledku
Beránek, Jaroslav
n3:typAkce
n19:CST
n3:zahajeniAkce
2013-01-01+01:00
s:numberOfPages
10
n9:hasPublisher
Žilinská univerzita v Žiline
n13:isbn
9788055407043
n21:organizacniJednotka
14410