This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068172%21RIV14-MSM-14410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00068172%21RIV14-MSM-14410___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The article contains a few mathematical puns and tricks. These tricks seem very impressive for non-mathematicians; but on the other hand they can also imply the feeling that Mathematics is something supernatural which is impossible to learn. Therefore, the task, especially for teachers of Mathematics, is to explain these phenomena and clarify their mathematical substance. Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. V příspěvku je obsaženo několik matematických hříček a kouzel. Mezi nematematiky působí taková kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem, zejména pro učitele matematiky, tyto jevy vysvětlovat a objasňovat jejich matematickou podstatu. Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. V příspěvku je obsaženo několik matematických hříček a kouzel. Mezi nematematiky působí taková kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem, zejména pro učitele matematiky, tyto jevy vysvětlovat a objasňovat jejich matematickou podstatu.
dcterms:title
Mathematical puns and trics Matematické hříčky a kouzla Matematické hříčky a kouzla
skos:prefLabel
Mathematical puns and trics Matematické hříčky a kouzla Matematické hříčky a kouzla
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00068172!RIV14-MSM-14410___
n10:predkladatel
n13:orjk%3A14410
n3:aktivita
n17:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n12:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n18:6459900
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n20:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
86479
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00068172
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
Mathematical pun; divisibility; numerical systems
n3:klicoveSlovo
n7:numerical%20systems n7:Mathematical%20pun n7:divisibility
n3:kontrolniKodProRIV
[06081BBF259D]
n3:mistoKonaniAkce
Pedagogická fakulta PU Prešov
n3:mistoVydani
Prešov
n3:nazevZdroje
Matematika v primárnej škole - Rôzné cesty, rovnaké ciele
n3:obor
n8:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2013
n3:tvurceVysledku
Beránek, Jaroslav
n3:typAkce
n16:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-01-01+01:00
s:numberOfPages
5
n21:hasPublisher
Prešovská Univerzita Prešov
n11:isbn
9788055507651
n15:organizacniJednotka
14410