This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n7http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066239%21RIV14-GA0-14410___/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066239%21RIV14-GA0-14410___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=170
dcterms:description
Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o kompetenci k učení a možnostech jejího rozvíjení ve výuce. Studie, zpracovaná v rámci disertačního výzkumu Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích Zeměpisu, je rozvržena do dvou částí. První část se zabývá vymezením kompetence k učení v návaznosti na koncept (klíčových) kompetencí. S oporou o vybrané autory je kompetence k učení strukturována do dílčích dimenzí – (sub)dimenzí a je tak upozorněno na problém jejího pojetí jak o multidimenzionálního konstruktu. Dále je poukázáno na zařazení jednotlivých dimenzí a (sub)dimenzí u vybraných autorů, což přináší další komplikace spojené s tímto konstruktem. U autorů jsou identifikovány tři přístupy k vymezení kompetence k učení prostřednictvím: (1) kvalit – charakteristik, (2) komponent – složek a (3) propojením kvalit a komponent (kombinovaný přístup). V druhé části studie jsou představeny čtyři domácí přístupy umožňující rozvíjet kompetenci k učení ve výuce. Přehledová studie zpřístupňuje poznatky o kompetenci k učení a možnostech jejího rozvíjení ve výuce. Studie, zpracovaná v rámci disertačního výzkumu Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výukových situacích Zeměpisu, je rozvržena do dvou částí. První část se zabývá vymezením kompetence k učení v návaznosti na koncept (klíčových) kompetencí. S oporou o vybrané autory je kompetence k učení strukturována do dílčích dimenzí – (sub)dimenzí a je tak upozorněno na problém jejího pojetí jak o multidimenzionálního konstruktu. Dále je poukázáno na zařazení jednotlivých dimenzí a (sub)dimenzí u vybraných autorů, což přináší další komplikace spojené s tímto konstruktem. U autorů jsou identifikovány tři přístupy k vymezení kompetence k učení prostřednictvím: (1) kvalit – charakteristik, (2) komponent – složek a (3) propojením kvalit a komponent (kombinovaný přístup). V druhé části studie jsou představeny čtyři domácí přístupy umožňující rozvíjet kompetenci k učení ve výuce. This theoretical study aims to provide an overview of knowledge concerning learning competencies and the possibilities for their development during instruction. The study is divided into two parts. The first one is concerned with defining the concept of learning competencies with regards to the concept of (key) competencies. Following selected authors, learning competencies are structured into(sub)dimensions, and so the approach to learning competencies as a multidimensional construct is highlighted. Further on, we point out how particular dimensions and(sub)dimensions are classified by selected authors, which brings further questions regarding this construct. Three approaches to defining learning competencies are identified – definitions according to: (1) qualities – characteristics, (2) components – elements, and (3) combination of qualities and components (combined approach).
dcterms:title
Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů Learning competencies and possibilities for their development and evaluation: Defining the concept and a review of current approaches
skos:prefLabel
Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů Kompetence k učení a možnosti jejího rozvíjení a hodnocení: vymezení pojmu a přehled současných přístupů Learning competencies and possibilities for their development and evaluation: Defining the concept and a review of current approaches
skos:notation
RIV/00216224:14410/13:00066239!RIV14-GA0-14410___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A14410
n3:aktivita
n14:P
n3:aktivity
P(GAP407/11/0262)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n4:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n19:9023089
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
83023
n3:idVysledku
RIV/00216224:14410/13:00066239
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
learning competencies; learning to learn; competencies; key competencies; competence development; instructional quality; evaluation
n3:klicoveSlovo
n6:competencies n6:learning%20competencies n6:instructional%20quality n6:key%20competencies n6:learning%20to%20learn n6:evaluation n6:competence%20development
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[C32DAA56C04A]
n3:nazevZdroje
Pedagogická orientace
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n21:GAP407%2F11%2F0262
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2013
n3:svazekPeriodika
23
n3:tvurceVysledku
Lokajíčková, Veronika
s:issn
1211-4669
s:numberOfPages
24
n7:doi
10.5817/PedOr2013-3-318
n12:organizacniJednotka
14410