This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064333%21RIV13-MSM-14410___/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064333%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci. Education and social inclusion of pupils with mild mental disabilities into the schooling environment is affected by many factors. Especially it is necessary to have in mind the pupils own and different personalities and that education require theoretical knowledge and practical experiences. The article shows two researches aiming on analysis of inclusive education of pupils with mild mental disabilities. The main goal of the research was to describe factors and supporting measures affecting the inclusion process of pupils with mild mental disabilities in basic schools in the Czech Republic. The text presents partial parts of the research oriented on educational indicators and view of the pedagogue on pupil with mild mental disabilities in inclusive education. Článek je ukázkou dvou výzkumných šetření zaměřených na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice. Text prezentuje parciální části výzkumu orientovaného na indikátory vzdělávání a pohledu pedagoga na žáka s lehkým mentálním postižením v inkluzivní edukaci.
dcterms:title
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities
skos:prefLabel
Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením Inclusion of Pupils with Mild Mental Disabilities
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00064333!RIV13-MSM-14410___
n8:predkladatel
n16:orjk%3A14410
n4:aktivita
n19:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021622443)
n4:cisloPeriodika
4/2012
n4:dodaniDat
n9:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n17:1483633
n4:druhVysledku
n15:J
n4:duvernostUdaju
n7:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
141887
n4:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00064333
n4:jazykVysledku
n10:cze
n4:klicovaSlova
inclusion; education; pedagogue; family; pupil with mild mental disability; quantitative research
n4:klicoveSlovo
n6:family n6:inclusion n6:pedagogue n6:pupil%20with%20mild%20mental%20disability n6:education n6:quantitative%20research
n4:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n4:kontrolniKodProRIV
[A2790BB4A6E0]
n4:nazevZdroje
Efeta
n4:obor
n18:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n4:svazekPeriodika
ročník XXI
n4:tvurceVysledku
Bartoňová, Miroslava
n4:zamer
n12:MSM0021622443
s:issn
1335-1397
s:numberOfPages
5
n11:organizacniJednotka
14410