This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064196%21RIV13-MSM-14410___/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064196%21RIV13-MSM-14410___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The extensive chapter presents the analysis of research conducted in recent years in the context of a developing society by means of social-pedagogical activities in the town Kuito, province Bié. The subjects of the research are Angolan educators who passed the educational programme Leisure Time Animator, Leisure Time Pedagogue or Social Pedagogue and worked as teachers in the Cabinet of Social Education and in the project of social-pedagogical fieldwork. The data collected, both by means of focus groups as well as interviews, formed an interesting material. This material was translated into Czech, transcribed and subjected to further analysis based on the theory by Strauss and Corbin. The results of open, axial and selective coding brought a multidimensional image of life in a country which had been colonised for centuries and endured years of civil war. Rozsáhlá kapitola přináší analýzu výzkumu, který byl v uplynulých letech realizován v prostředí rozvíjející se společnosti, v rámci projektu sociálněpedagogických aktivit v provincii Bié, v Kuitu. Informanty výzkumu jsou angolští pedagogičtí pracovníci, kteří prošli vzdělávacím programem animátora volnočasových aktivit, pedagoga volného času a sociálního pedagoga a pracovali jako pedagogové v Kabinetu sociální pedagogiky a v projektu terénní sociálněpedagogické práce. V rámci sběru dat se podařilo získat zajímavý materiál, jednak prostřednictvím ohniskových skupin a rozhovorů. Tento materiál byl přeložen do českého jazyka a přepsán a následně podroben analýze prostřednictvím zakotvené teorie podle Strausse a Corbinové. Výsledky otevřeného, axiálního a selektivního kódování přinesly plastický obraz života v krajině, která byla staletí kolonizována a prošla mnohaletým utrpením občanské války. Rozsáhlá kapitola přináší analýzu výzkumu, který byl v uplynulých letech realizován v prostředí rozvíjející se společnosti, v rámci projektu sociálněpedagogických aktivit v provincii Bié, v Kuitu. Informanty výzkumu jsou angolští pedagogičtí pracovníci, kteří prošli vzdělávacím programem animátora volnočasových aktivit, pedagoga volného času a sociálního pedagoga a pracovali jako pedagogové v Kabinetu sociální pedagogiky a v projektu terénní sociálněpedagogické práce. V rámci sběru dat se podařilo získat zajímavý materiál, jednak prostřednictvím ohniskových skupin a rozhovorů. Tento materiál byl přeložen do českého jazyka a přepsán a následně podroben analýze prostřednictvím zakotvené teorie podle Strausse a Corbinové. Výsledky otevřeného, axiálního a selektivního kódování přinesly plastický obraz života v krajině, která byla staletí kolonizována a prošla mnohaletým utrpením občanské války.
dcterms:title
Angolan Pedagogues in the Focus of Research V centru výzkumu angolští pedagogové V centru výzkumu angolští pedagogové
skos:prefLabel
V centru výzkumu angolští pedagogové V centru výzkumu angolští pedagogové Angolan Pedagogues in the Focus of Research
skos:notation
RIV/00216224:14410/12:00064196!RIV13-MSM-14410___
n3:predkladatel
n4:orjk%3A14410
n5:aktivita
n19:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n18:2013
n5:domaciTvurceVysledku
n11:9501274
n5:druhVysledku
n13:C
n5:duvernostUdaju
n20:S
n5:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
176814
n5:idVysledku
RIV/00216224:14410/12:00064196
n5:jazykVysledku
n9:cze
n5:klicovaSlova
Angolan pedagogues; children from socially disadvantaged environment; developing society; social pathology; activation; change; research; analysis open coding; axial coding; selective coding; results of research; social-pedagogical stratégy
n5:klicoveSlovo
n8:analysis%20open%20coding n8:Angolan%20pedagogues n8:research n8:developing%20society n8:change n8:social-pedagogical%20strat%C3%A9gy n8:selective%20coding n8:results%20of%20research n8:axial%20coding n8:social%20pathology n8:activation n8:children%20from%20socially%20disadvantaged%20environment
n5:kontrolniKodProRIV
[EF9785416352]
n5:mistoVydani
Brno
n5:nazevEdiceCisloSvazku
neuveden
n5:nazevZdroje
Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence.
n5:obor
n16:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetStranKnihy
194
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n18:2012
n5:tvurceVysledku
Gulová, Lenka
s:numberOfPages
93
n15:hasPublisher
Masarykova univerzita
n6:isbn
9788021060920
n7:organizacniJednotka
14410